کمبود داروی بی حسی و برخی تجهیزات دندانپزشکی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، از کمبود داروی بی حسی و برخی تجهیزات پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکترعلیرضا پرهیز در آستانه برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان ، فک و صورت ایران که قرار است از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند ۹۷ در هتل المپیک تهران برگزار شود، با اشاره به وابستگی رشته جراحی فک و صورت به تجهیزات پزشکی، گفت: حوزه ایمپلنت قابل مقایسه با آی تی است، بطوریکه یک لحظه غفلت در این حوزه منجر به عقب ماندگی از دستاوردهای ساخت ایمپلنت می شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر حضور میهمانان خارجی در کنگره امسال ایجاد شده است، افزود: از همین رو، تلاش کرده ایم برخی سخنرانی ها را به صورت "وبینار" (از راه دور)، داشته باشیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که ۹۰ درصد سخنرانی های کنگره مقالاتی هستند که در ژورنال ها معتبر چاپ شده است، گفت: بالغ بر ۱۰۰ سخنرانی برای کنگره امسال پذیرفته شده و مابقی سخنرانی ها نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
پرهیز، در ارتباط با تجهیزات مصرفی در رشته جراحی فک و صورت، از کمبود داروی بی حسی خبر داد و افزود: مشکلاتی در تامین تجهیزات مورد نیاز جراحان فک و صورت وجود دارد که باعث کمبود برخی تجهیزات شده است.
وی در ارتباط با وجود ایمپلنت چینی در بازار تجهیزات پزشکی کشور، گفت: تاکنون با چنین موردی مواجه نشده ایم که جراحان فک و صورت بخواهند از ایمپلنت چینی استفاده کنند.
دبیر علمی کنگره با انتقاد از بیمه ها که خدمات جراحی فک و صورت را تحت پوشش قرار نمی دهند، ادامه داد: درست است که در جراحی فک، صورت فرد زیباتر می شود. اما، این جراحی یک اقدام درمانی است.
وی در همین زمینه افزود: مشکلات گوارشی و سایر اختلالات فک نامناسب، با انجام جراحی قابل درمان است. اما، به واسطه اینکه ارزیابی این قبیل درمان ها توسط یک کارشناس معمولی بیمه که هیچ آشنایی با این قبیل عارضه ها و بیماری ها ندارد، این خدمات تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

همزمان با هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان،فک وصورت ،نهمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و هفتمین سمپوزیوم پژوهشی محققین جوان برگزار می شود.

40 درصد تجهیزات پزشکی مورد مصرف در جراحی دهان، فک و صورت داخلی است


40 درصد تجهیزات پزشکی جراحی دهان، فک و صورت داخلی است


دبیر اجرایی هفدهمین همایش جراحان دهان، فک و صورت گفت: حدود 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد مصرف در جراحی دهان، فک و صورت داخلی است و شرکت های خوبی در زمینه ابزار جراحی فک و صورت در کشور فعالیت می کنند و باید سطح دانش آن در برابر رقابت در بازار جهانی افزایش یابد.
دکتر محسن عباسی افزود: اکنون در شرایط تحریم هستیم و امیدواریمان به تولید داخل بیشتر تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران در جراحی دهان، فک و صورت است تا به خودکفایی برسیم. همزمان با هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان،فک وصورت ،نهمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و هفتمین سمپوزیوم پژوهشی محققان جوان برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995487

وب گردی

وب گردی