"طراحی دیوار حرم حضرت زینب(س)" به‌رقابت گذاشته شد

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه از برگزاری مسابقه طراحی جداره دیوارهای حرم حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: طراح برتر در این مسابقه به‌مدت دو هفته به سوریه اعزام خواهد شد و ناظر اجرای طرح خود خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد هاشمی فشارکی با اعلام خبر برگزاری مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب(س) گفت: این مسابقه با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات و مرکز معماری اسلامی حوزه هنری و کمک جمعی از خیرین با هدف بهسازی و ترمیم دیواره پیرامون حرم حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازه دیوارهای حرم مطهر حضرت زینب(س) بتنی و از جنس بلوک‌های سیمانی است، گفت: طرح‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که به‌صورت تکرارشونده قابلیت اجرا داشته باشند.

وی افزود: ابعاد بلوک‌های بتنی در دو ارتفاع سه و چهار متر و طول‌های متغیر بوده و بستر نسبتاً مسطحی دارد لذا در طرح‌ها هیچ‌گونه بازشو و حفره‌ای نباید وجود داشته باشد.

هاشمی فشارکی گفت: دیوارهای موجو د منقش به تصاویر شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف است لذا در نظر گرفتن قاب‌هایی در طرح جهت جانمایی تصاویر شهدا از خواسته‌های طرح است.

وی گفت: دیوارها در دو حالت دائمی و موقت موجود است لذا باید طرح‌های پیشنهادی در دو حالت دیوارهای ثابت و دیوارهای موقت (با مصالحی نسبتاً ارزان‌تر) ارائه شود و توجه به موضوعات مصالح بومی، مباحث اقتصادی، دفاع از حرم و استفاده از فرم و هندسه‌های اسلامی از موارد مورد تأکید است.

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه گفت: علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقه طراحی، باید نقشه‌های فنی شامل نما و جزئیات اجرایی طرح را در قالب فایل DWG و به‌صورت شیت‌بندی‌شده تا 27 بهمن ماه به نشانی تهران، خیابان فلسطین جنوبی، پایین‌تر از جمهوری، کوچه لقمان‌الدوله ادهم، پلاک هفت، مرکز معماری اسلامی ارسال کنند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را از طریق شبکه‌های مجازی به نشانی @irac_ir و سایت www.irac.ir به دبیرخانه ارسال کنند.

هاشمی فشارکی گفت: به طرح‌های برگزیده تندیس و لوح سپاس اهدا شده و طراح منتخب به‌عنوان ناظر پروژه جهت نظارت بر حسن اجرای طرح به‌مدت دوهفته به سوریه اعزام می‌شود.

براساس این گزارش، هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض بازسازی حرم حضرت زینب(س) نیز می‌توانند با شماره‌گیری کد #233* (ستاره دویست و سی و سه مربع) کمک‌های خود را به‌میزان دلخواه اهداء کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995491

وب گردی

وب گردی