مادورو هدف آمریکا از مداخله در امور ونزوئلا را اعلام کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا دلیل زمینه سازی واشنگتن برای اقدام نظامی علیه این کشور را به دست آوردن نفت ونزوئلا دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا دلیل زمینه سازی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اقدام نظامی علیه وزوئلا را تسلط بر نفت و ثروت این کشور اعلام کرد.

وی در رابطه با اظهارات اخیر ترامپ درباره اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا گفت: دلیل زمینه سازی ترامپ برای اقدام نظامی علیه وزوئلا تسلط بر نفت، طلا، گاز، آهن، الماس و سایر منابع کشورمان است. تنها هدف من انجام مسئولیت‌های خود نسبت به مردم است. اینکه در صفحات تاریخ از من چطور بحث خواهد شد، اهمیتی ندارد. اما می توانم بگوییم که من یک رهبر بزدل، دروغگوی، خائن و عاجز نخواهم بود.

مادورو با بیان اینکه مشکلات موجود در ونزوئلا نه با غصب و کودتا بلکه از طریق مذاکره قابل حل است، خوان گوایدو و تمام کشورهای که وی را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند را بار دیگر به گفتگو و آشتی فراخواند.

او در پاسخ به سوالی درباره فراخوان برخی کشورها برای برگزاری انتخابات در ونزوئلا نیز اظهار داشت که چنین نیازی ندارند و انتخابات پارلمانی در این کشور طبق برنامه‌ریزی شده در سال 2020 برگزار خواهد شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پایان با اشاره به باز بودن کانال‌های ارتباطی این کشور با تمام جهان، تاکید کرد: ونزوئلا اشغال نخواهد شد؛ اما به این معنی نیست که برای دفاع از سرزمین‌های مقدس خود آماده باش نیستیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 995495

وب گردی

وب گردی