مد و لباس راهی برای تهاجم فرهنگی به نظام اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: لباس، مد و البسه جوانان از جمله راه‌های تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب و ایران برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی واحد بوشهر، اشرف سلطانی‌نیا در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر که در فرهنگسرای شهدای مدافع حرم این واحد دانشگاهی برگزار شده است اظهار کرد: آثار به‌ نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه با رویکرد دانشجویی و در قالب بخش فرهنگی و هنری توسط دانشجویان واحد بوشهر تهیه شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه در بخش فرهنگی آثار این نمایشگاه با تلاش انسیه ماهینی مسئول رئیس اداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تهیه شده است، گفت: آثار این بخش در محورهایی نظیر ادعیه، نیایش، امامت و خانواده در قالب اثرهای نقاشی، خوشنویسی و عکس در معرض دید عموم به نمایش گذاشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه اثرهای ایجادشده در بخش هنری این نمایشگاه را می‌توان در زمره نخستین فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی مدنظر قرار داد، عنوان کرد: در این بخش تلاش شده با بهره‌گیری از المان‌های متعارف بومی و محلی، برندهای شخصیت‌های داستانی و افسانه‌ای در قالب هنر تصویرسازی و حجم بر روی البسه، منسوجات، سفال، نقاشی و پوستر زنده کنیم تا بازدیدکننده وادار به تفکر و پرسش درباره فرهنگ، آیین و تاریخ ایران شود.

سلطانی‌نیا با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که دشمنان انقلاب و ایران برای ضربه‌زدن به کشور از آن بهره برده‌اند، تهاجم فرهنگی از طریق لباس، مد و اشکال چاپ شده بر روی منسوجات به‌ویژه البسه جوانان و نوجوانان بوده است، ادامه داد: سعی کردیم در این بخش با بهره‌گیری از حضور دانشجویان خلاق، طراح و نوآور، زمینه تولید ایده، فکر و اندیشه جدید برای برانگیخته‌کردن حس کنجکاوی جوانان به منظور ایجاد علاقه‌مندی آنان برای آشنایی بیشتر با افسانه‌ها و شخصیت‌های اصیل ایران و الگوهای ناب و کامل اسلامی را فراهم کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر یادآور شد: در این نمایشگاه چهار اثر با نقاشی دیجیتال Digital painting و ۲۷ اثر نقاشی دستی، سه اثر سیاه‌قلم، ۱۱ اثر خوشنویسی، هشت اثر تابلوعکس، یک اثر آبستره، ۲۷ اثر نقاشی و خوشنویسی روی سفال و ۱۰ اثر طراحی روی لباس تهیه و به نمایش درآمده است.

در آئین افتتاح این نمایشگاه، اسماعیل عبداللهی دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، کمال جوانمرد مدیرکل ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه از آثار ارائه‌شده بازدید کردند.

کد خبر: 995525

وب گردی

وب گردی