خدایی: پیشنهاد بالاتری برای برگزاری آزمون استخدامی ارائه دادیم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال سازمان سنجش آموزش کشور، پیشنهاد بالاتری برای برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ارائه داد ولی جمع بندی دولت بر این بود نرخ کمتری را تصویب کند و همان مبلغ را هم اعلام کرد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص طرح ادغام دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی و انتقال به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور در این مورد به عنوان مجری عمل می کند و تصمیم گیری در حیطه وظایف و اختیارات معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شورای گسترش آموزش عالی است. این پروسه بر اساس مصوبه شورای عالی اداری انجام می شود و طبیعتا هر تغییری در وضعیت دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی رخ دهد، حوزه معاونت آموزشی اطلاع رسانی می کند.

وی درباره واگذاری آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی به جهاد دانشگاهی، بعد از 5 دوره برگزاری توسط سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اختلافی بین سازمان اداری و استخدامی کشور با سازمان سنجش آموزش کشور وجود ندارد و تنها زمان درخواستی از سوی سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری ششمین آزمون استخدامی با زمان آزمون دکتری، تلاقی داشته است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: در سال های گذشته، چنین تلاقی زمانی وجود نداشت. سازمان اداری و استخدامی کشور تأکید داشت ششمین آزمون استخدامی در اسفندماه سال 97 برگزار شود ولی ما نمی توانستیم این آزمون را برگزار کنیم.

خدایی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان بازگشت آزمون های استخدامی به سازمان سنجش آموزش کشور وجود دارد یا خیر، گفت: طبیعتا سازمان سنجش آموزش کشور اگر سفارشی دریافت کند، آزمون را برگزار می کند ولی امسال به دلیل این که آزمون رسمی دکتری را داشتیم، نمی توانستیم قرنطینه سوال و مباحثی از این دست را انجام دهیم.

وی درباره درآمد 15 میلیارد و 410 میلیون و 268 هزار تومانی از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی تأکید کرد: پولی که سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کرده بر اساس تعرفه های ثبت نام مصوبه دولت بوده و به خزانه واریز می شود، کم یا زیاد بودنش فرقی ندارد چون به جیب کارمندان سازمان سنجش آموزش کشور نمی رود. کما این که امسال سازمان سنجش آموزش کشور، پیشنهاد بالاتری ارائه داد ولی جمع بندی دولت بر این بود نرخ کمتری را تصویب کند و همان مبلغ را هم اعلام کردیم، در مجموع همه چیز شفاف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995560

وب گردی

وب گردی