به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این مشکل می تواند ناشی از یکی از موارد زیر باشد :
1 – ایراد پدال گاز
2 – ایراد سیستم مدیریت موتور
3 – ایراد دریچه گاز
4 – ایراد سیستم ورودی هوا
5 – ناصحیح بودن تایم موتور
گام 1 :
کدهای خطای ECU را توسط دیاگ بخوانید .
درصورت وجود کد خطا ، مطابق با آنها عیب یابی کرده ، سپس کدها را پاک کنید.
درصورت عدم وجود ، به مرحله بعد بروید.
گام 2 :
تنظیم نبودن پدال گاز را بررسی کنید.
بله . پدال گاز را تنظیم کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید
گام 3 :
آیا دریچه گاز دارای رسوبات کربنی میباشد ؟
بله . رسوبات کربنی را تمیز کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید.
گام 4 :
مجموعه سیستم ورودی هوا و لوله های مکش مربوطه را مورد بازدید قرار دهید. آیا نشتی هوا وجود دارد ؟
بله . قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید.
گام 5 :
کانکتور سنسوردمای آب موتور را بیرون کشیده و موتور را روشن کنید . آیا دور موتور نرمال است ؟
بله . سیم کشی بین سنسور و ECU را بررسی کنید . درصورت نیاز تعمیر کنید و یا سنسور را تعویض کنید.
خیر . به مرحله بعد بروید .
گام 6 :
آیا تایم موتور صحیح میباشد ؟
بله . سیستم مدیریت موتور را بازدید کنید . (ECU)
خیر . تایم موتور را مجدداً تنظیم کنید .
منبع: کارگیک
انتهای پیام/