مخالفت با رسانه های نوین را کنار بگذاریم/ در عصر دیجیتال نمی توان با «برنو» به جنگ «اف 14» رفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فرصت های فضای مجازی گفت: باید انحصار و مخالفت با رسانه های نوین را کنار بگذاریم، چرا که در دنیا و‌ بین مردم دیدگاه حذف، پذیرفتنی نیست و در عصر دیجیتال نمی توان با «برنو» به جنگ «اف ۱۴» رفت.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه ایران از مراحل سختی عبور کرده و هر دفعه توانسته در جایگاه بهتری قرار گیرد، گفت: امروز در عصر فناوری اطلاعات هستیم که اقتصاد در حال شکل گیری آن، اقتصاد دیجیتال است. بطوریکه هند، در این اقتصاد به گونه ای برنامه ریزی کرده که تا سال ۲۰۲۵، حداقل یک تریلیون دلار از اقتصاد ۵ تریلیون دلاری از حوزه فناوری اطلاعات باشد.

وی با اشاره به جمله معروف حضرت امام که فرمودند، «سلاح تبلیغات از سلاح جنگ برنده تر است»، افزود: در حالیکه در همان زمان مبارزه دستگاه تبلیغاتی در اختیار طاغوت بود اما حضرت امام در زمان حیات خود از ابزارهای روز برای تبلیغات استفاده می کرد.

آذری جهرمی با اشاره به برگزاری اجلاس ضدایرانی در کشور لهستان، اظهار کرد: بر اساس گزارش تحلیلی یکی از اساتید درباره فضای رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی، ۵۴ درصد از افرادی که در شبکه های اجتماعی به زبان های مختلف در این خصوص اقدام به تولید و تکثیر محتوا کردند،سلطنت طلب ها و ۲۴ درصد دیگر که محتوا را به سمت حرکت ضد ایرانی سوق دادند منافقین بودند و ۸ درصد دیگر را اکانت ها طرفدار رژیم اسراییل تشکیل می دادندو ۸ درصد دیگر تولید محتوا توسط کسانی بود که از درون نظام می خواستند جواب دهند!

عضو دولت تدبیر و‌امید با مطرح کردن این انتقاد که وقتی مقام معظم رهبری دستور به حضور جریان ساز در فضای مجازی می دهند، چطور ما صحنه را خالی کردیم و نمی گذاریم که جوانان جواب آنها را بدهند، تصریح کرد: باید توجه داشت که پاسخگویی باید در همان فضای شبکه های اجتماعی باشد و نمی توان مثلا در صداوسیما پاسخ آنها را بدهیم. هرچند حضور در شبکه های اجتماعی‌ مخاطراتی دارد که به آنها واقفیم اما همانطور که برای تصادف نکردن با خودرو در حین رانندگی تمهیداتی وجود دارد، برای مقابله با این مخاطرات نیز باید تمهیداتی چون آموزش و افزایش سواد رسانه ای را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در چهل سالگی انقلاب باید حضور مقدمه ساز جوانان در این فضا را بوجود آوریم، افزود: باید انحصار و مخالفت با رسانه های نوین را کنار بگذاریم، چراکه در دنیا و‌ بین مردم این دیدگاه پذیرفتنی نیست و در عصر دیجیتال نمی توان با «برنو» به جنگ «اف ۱۴» رفت.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه همه ما زیر عمود انقلاب قرار داریم و‌چهل سالگی زمان بلوغ و پخته شدن است، خاطرنشان کرد: البته حضور بی برنامه نمی شود، جنگ با فضای مجازی را باید کنار بگذاریم و از آن استفاده کنیم و رهبری در مورد آن دستور داد و پای آن ایستاد تا در دهان دشمن ایران بزنیم. با گفتن اینکه فضای مجازی غیرقانونی است و بستن مشکلی حل نمی شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه استفاده شبکه های العالم و پرس تی وی از ماهواره های غربی نیز در همین راستاست، گفت: یعنی از ابزار خودشان برای پاسخ گویی استفاده می کنند و این کاری است که در همه زمینه ها و فضای مجازی نیز می توان از آن بهره گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 995591

وب گردی

وب گردی