بیمارستان فرهیختگان دارای 24 درمانگاه تخصصی و غیر تخصصی است

نشست خبری معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره افتتاح بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افتتاح بیمارستان فرهیختگان عصر امروز در ساختمان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

گفتنی است این نشست با حضور دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر صالح اسکندری سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر محسن نفر در این نشست اظهار داشت: بیمارستان فرهیختگان که مدت هاست خانواده دانشگاه آزاد به دنبال افتتاح آن بود، یکشنبه هفته آینده افتتاح می شود.

وی افزود: برای افتتاح یک مرکز درمانی سیستم ساختمانی،‌ باید تجهیزات پزشکی آن مرکز بر اساس استاندارهای وزارت بهداشت ساخته باشد تا پروانه بهره‌برداری از آن صادر شود، طبیعتا طی کردن این مسیر سخت است. البته که وزارت بهداشت باید سخت‌گیری های لازم را در این راستا انجام دهد.

نفر ادامه داد: درحال حاضر پروانه بهره‌برداری از بیمارستان صادر شده است. نکته قابل توجه این است که این افتتاح در ایام دهه فجر رخ می دهد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز محصول انقلاب است و موضوع پزشکی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، حدود 40 درصد آموزش پرستاری کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارستان فرهیختگان در منطقه‌ای قرار گرفته است که بیمارستان دولتی ندارد، به همین منظور می‌توان با کمک این بیمارستان به مردم خدمات درمانی و سلامت ارائه کرد.

نفر اظهار داشت: این بیمارستان توسط دکتر نمکی چند روز بعد از رای اعتماد مجلس به او افتتاح خواهد شد. برای دانشگاه آزاد افتخار است که وزیر بهداشت کار خود را با افتتاح بیمارستان فرهیختگان آغاز خواهد کرد.

وی بیان کرد: این بیمارستان ۳۲۰ تخت خواب دارد و از جمله بیمارستان های جنرال محسوب می شود؛ یعنی تمام تخصص ها را در خود جای داده است. همچنین ۱۷ تا ۱۸ تخت دیالیز در این بیمارستان وجود دارد. بیمارستان فرهیختگان داری بخش های شیمی درمانی و آنکولوژی است. بیمارستان فرهیختگان دارای 24 درمانگاه تخصصی و غیر تخصصی است و برای هر تخت 124 متر مربع فضا در نظر گرفته ایم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای اقامت دانشجویان نیز مکان های مناسبی در نظر گرفته شده است، همچنین کتابخانه و کلاس های درس، برای دانشجویان طراحی شده است که دانشجویان می توانند از این امکانات حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی افزود: مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان فرهیختگان را استاندارد سازی کرد و کار تجهیز آن را بر عهده گرفت. همچنین بیمه کارکنان بیمارستان کاملا دولتی و وابسته به تامین اجتماعی خواهد بود.

کد خبر: 995615

وب گردی

وب گردی