بیمارستان فرهیختگان، هدیه دانشگاه آزاد در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد درسطح کلان، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و حضور و فعالیت این دانشگاه در عرصه آموزش پزشکی کشور یک دستاورد بزرگ برای ایران محسوب می‌‌شود.

دکتر محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای پزشکی این دانشگاه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه آزاد درسطح کلان، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و حضور و فعالیت این دانشگاه در عرصه آموزش پزشکی کشور یک دستاورد بزرگ برای ایران محسوب می‌‌شود.

وی افزود: در دانشگاه آزاد مردم از هزینه خود در تربیت فرزندانشان همت می‌کنند و یک سوم پزشکی کشور که وارد جامعه شده بدون هزینه دولت وارد عرصه پزشکی می‌‌شوند که یک دستاور بزرگ برای این دانشگاه محسوب شده همچنین مردم و دانشگاه آزاد به کمک یکدیگر چهل درصد پرستاران مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند بدون اینکه هزینه‌‌ای به دولت وارد کنند، که این امر، مساله حائز اهمیت برای دانشگاه علوم پزشکی آزاد به شمار می‌‌رود.

نفر یاد آور شد: در رشته پرستاری در کلیه مقاطع، تربیت نیروی انسانی داریم و بیش از 100 بخش واحد پرستاری در کل کشور وجود دارد که آموزش پرستاری را به کوچکترین نقاط کشور بردیم و باعث شدیم که هر شهری پرستاران بومی خود را پرورش دهد تا در همان شهر آموزش دیده و پخش این نوع آموزش در کل کشور اهمیت بسیاری دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره پیشرفت پزشکی بعد از انقلاب خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب، وضعیت خدمات رسانی پزشکی اسفباری داشتیم و از سال 64 که یک ادغام در سیستم وزارت بهداشت و بهداری ایجاد کردیم ظرفیت‌‌های بسیاری برای علم پزشکی رخ داد که ابتدا کمیت پزشکی و بعد هم کیفیت آن بالا رفت.

وی متذکر شد: امروز، علم پزشکی در ایران به حدی پیشرفت کرده که انواع بیماری‌‌‌ها در کشور درمان می‌‌‌شود و در سال‌های گذشته برای هر پیوند کلیه باید به خارج از کشور می‌رفتند اما در حال حاضر حدود سه هزار پیوند کلیه در سال انجام می‌شود و در پنجاه درصد این پیوندها از افراد مرگ مغزی استفاده می‌‌شود که دربسیاری موارد، اهدای عضو پیوندی هزینه‌ای ندارد همچنین در حال حاضر، بزرگترین پیوند کبد دنیا متعلق به ایران است.

نفر تصریح کرد: پیشرفت پزشکی ایران بعد از انقلاب، به وضوح قابل مشاهده است و امروز در جایی قرار داریم که حتی بسیاری از بیماران کشورهای منطقه برای مداوا و دریافت خدمات درمانی به ایران مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: در دوم اسفند‌‌ماه سال جاری، کنگره بزرگ پیوند ارگان را در بیمارستان فرهیختگان با حضور پزشکان مجرب ایران در این حوزه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 995629

وب گردی

وب گردی