جریان‌های دانشجویی در تولید محتوا از شعارزدگی پرهیز کنند

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت، گفت: فعالان و تشکل‌های دانشجویی در هنگام تولید محتوا و موضع‌گیری باید دقت کنند که از شعار زدگی جلوگیری به عمل آورند.

سارا عاقلی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه باید مشخص شود وظیفه جنبش دانشجویی چیست، گفت: جامعه باید در نظر داشته باشد جریان دانشجویی نمی‌تواند معجزه کند؛ اما با حمایت مردم می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و وظایف دولتمردان را به آنان گوشزد کند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت جریان دانشجویی را یک تشکل مردم نهاد دانست و گفت: جنبش دانشجویی برای پیشبرد اهداف خود در راستای منافع کشور نیازمند یکسری اهداف است.

در ادامه وی افزود: بیانیه، جلسه، نشست، اطلاعیه، نامه، بروشور و... ابزار لازم جریان دانشجویی برای ارائه محتوای خود به جامعه و دولت مردان است.

عاقلی اذعان داشت: زمانی که جریان دانشجویی متوجه شد یکسری تصمیمات به صلاح نظام نیست یا برخی از دولتمردان به درستی وظایف خود را انجام نمی‌دهند، باید روی یکسری ابزار رسانه ای محتوای موردنظر خود را سوار کند و به مردم ارائه کنند.

این فعال دانشجویی گفت‌وگو با مردم را از وظایف جنبش دانشجویی برشمارد و تصریح کرد: دانشجویان پیرامون موضوعاتی که دغدغهمند و باعلم هستند و حرفی برای جامعه دارند، باید به گفت‌و‌گو با مردم بپردازند و یک فضای گفتمانی در راستای رسیدن جامعه به آرمان‌های اصیل انقلاب ایجاد کنند.

وی داشتن علم و تحلیل را لازمه ارائه تولید محتوا توسط جریان دانشجویی دانست و گفت: اگر دانشجویان پیرامون موضوعات روز سواد کافی برای روشنگری به جامعه را ندارند، باید ابتدا به کسب علم و مطالعه بپردازند و سپس تولید محتوا را انجام دهند، در غیر این صورت محتوای ایجاد شده برای جامعه مفید نخواهد بود.

عاقلی در خصوص بازخورد فعالیت‌های جریان دانشجویی بیان کرد: اگر محتوای ایجاد شده در ارتباط با مردم باشد باید ادبیات متناسب با فهم عموم و اقشار مختلف جامعه را دارا باشد؛ اما اگر خطاب به یک ارگان خاص یا رجال سیاسی منتشر شود، باید متناسب با ادبیات دیپلماتیک باشد. همچنین با گرفتن بازخورد فعالیت‌ها دانشجویی، جریان دانشجویی به درستی به فعالیت‌های خود پی می‌برد.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با ذکر اینکه لازم است جریان دانشجویی ابزار رسانه‌ای خود را نوسازی کند،گفت: جنبش دانشجویی با ارتقا و به‌روز‌رسانی علم رسانه ای می تواند نظرات و موضع‌گیری‌های صحیح، تاثیرگذار و گستره بالای مخاطب را منتشر کنند.

در پایان وی خاطرنشان ساخت: جریان دانشجویی در هنگام تولید و ارائه محتوا باید در نظر داشته باشد تا از شعارزدگی پرهیز کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995630

وب گردی

وب گردی