72 هزار دانشجو در واحد های دانشگاه آزاد استان مازندران تحصیل می کنند

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور برای شروع تحصیلات عالی وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است. این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون تعداد زیادی از دانشجویان را در رشته های مختلف جذب کرده است. آمارها نشان می‌دهد تنها در واحد‌های تهران دانشگاه آزاد اسلامی 205 هزار دانشجو، در واحد های زیر مجموعه استان تهران 143 هزار و 400 دانشجو پذیرش و در واحد های زیر مجموعه استان اصفهان 90 هزار دانشجو پذیرش کرده است. البته از این تعداد 70 هزار دانشجو فعال بوده و 20 هزار دانشجو برای ثبت نام و انتخاب واحد هنوز به واحد ها مراجعه نکرده اند. در واحد های زیر مجموعه استان مازندران هم دانشگاه آزاد نزدیک به 72 هزار دانشجو جذب کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی بیشترین توسعه را در حوزه علوم انسانی داشته است.

واحد آیت الله آملی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با سه رشته تحصیلی در سال 1379 آغاز به کار کرد. در حال حاضر این دانشگاه با 126 عضو هیأت علمی تمام وقت، 38 بورسیه دکتری، بالغ بر 30 هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی، 100 آزمایشگاه و کارگاه مجهز و مدرن و بسیاری امکانات رفاهی، آموزش و پژوهشی در زمینی بکر و زیبا به مساحت 72 هکتار، 6 هزار دانشجو در 89 رشته تحصیلی دارد.

واحد جویبار

دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار دانشگاهی واقع در شهرستان جویبار در استان مازندران است. در این دانشگاه بیش از 2 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در رشته‌های کاردانی و کارشناسی می‌باشند.رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی نرم افزار از ترم بهمن 1388 کار خود را شروع کرده است.

واحد بابل

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، دانشگاهی در استان مازندران است که سال 1365 در این شهرستان شروع بکار کرد. این واحد در ابتدا تأسیس سه رشته پزشکی، مامایی و پرستاری در مقطع کارشناسی و 170 دانشجو با ریاست مرحوم دکتر سید علی طبری پور وارد آموزش عالی کشور شد.

این واحد دانشگاهی در حال حاضر 7 هزار و 500 نفر دانشجو دارد.

واحد نور

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور در مهر ماه سال 1372 با عنوان مرکز آموزشی که وابسته به واحد نوشهر و چالوس بوده با دو رشته ریاضی و فیزیک با تعداد 50 دانشجو آغاز به کار کرد.

حدود 4 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل در 81 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

واحد سوادکوه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه فعالیت آموزشی خود را در تاریخ 5 اردیبهشت 1380 در 4 رشته تحصیلی و با 483 دانشجو آغاز نمود و در حال حاضر با دارا بودن بیش از 40 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی، 954 دانشجو دارد.

واحد چالوس

واحد چالوس آبان 1365 با 5 رشته فعالیت خود را آغاز کرد. این واحد دانشگاهی اکنون بالاترین درجه را در منطقه 3 دارد و به عنوان واحد جامع شناخته می شود. در حال حاضر واحد چالوس دارای 10هزار دانشجو در 106 رشته در مقاطع تحصیلی می باشد که درکارشناسی ارشد (25رشته) کارشناسی (36رشته) کارشناسی ناپیوسته (18 رشته) کاردانی (30رشته) حدود 315نفرعضو هیات علمی تمام وقت ( که اکثرا دکتری و دانشجوی دکتری هستند) است.

واحد تنکابن

دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن در سال 1365 دانشگاه آزاد تاسیس شد. این واحد دانشگاهی درحال حاضر نزدیک به 8 هزار دانشجو دارد و در تمامی مقاطع دانشجو پذیرش می کند.

واحد ساری

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در بهمن ماه سال 1371 فعالیت خود را با راه‌اندازی رشته‌های کامپیوتر، مکانیک، علوم تربیتی با گرایش مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی و پرستاری و مامایی با جذب هزار نفر دانشجو آغاز کرد.

این دانشگاه دارای امکانات آموزشی و رفاهی کامل و دارای بیش از 171عضو هیئت علمی تمام وقت و 13 مدرس پاره‌وقت در 168رشته تحصیلی در مقاطع مختلف می‌باشد و بیش از 12 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

واحد قائمشهر

دانشگاه آزاداسلامی واحد قائم شهر بعنوان یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی در شمال کشور به شمار می آید که در سال 1362 تاسیس شد.

این دانشگاه در ابتدا با 5 رشته تحصیلی مهندسی عمران، برق، مکانیک، امور دامی و کشاورزی شروع به کار کرد و در حال حاضر با 30 رشته کارشناسی ارشد 80 رشته کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته و 34 رشته کاردانی 12 هزار دانشجو دارد.

واحد نکا

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا یکی از واحدهای دانشگاهی در استان مازندران است که از مرداد ماه 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. در این دانشگاه بیش از 3000 دانشجو در 53 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کاردانی ( پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند.

واحد رامسر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، بزرگترین مرکز آموزش عالی شهرستان رامسر می باشد. این واحد دانشگاهی در سوم شهریور 1383 تأسیس و در بهمن ماه همان سال با 160 دانشجو در رشته های حسابداری و مکانیک شروع به کار کرد.

در حال حاضر بیش از 2000 دانشجو در87 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر مشغول به تحصیل هستند.

واحد بهشر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر دانشگاهی است واقع در شهرستان بهشهر در استان مازندران. دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بهشهر در سال 1382تأسیس و فعالیت آموزشی خود را از نیمسال دوم سال تحصیلی 1383با پذیرش حدود 130نفر دانشجو در دو رشته کاردانی کامپیوتر و معماری و با حداقل امکانات آغاز کرد.

این واحد دانشگاهی هم اکنون 900 نفر دانشجو پذیرش کرده است.

واحد نوشهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر در سال 1365 تاسیس شد. در حال حاضر این واحد دانشگاهی با بیش از 70 عضو هیات علمی و 17 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، با بیش از2000 فارغ التحصیل و 1800 دانشجو ، در محل سایت دانشگاه واقع در مدخل ورودی شهرستان نوشهر در حال فعالیت هستند.

واحد محمودآباد

دانشگاه آزاد اسلامی مرکز محمودآباد درسال 1384 شروع به فعالیت کرد. این مرکز آموزشی در ابتدا با چهار کارمند و چهار کلاس درس در دو رشته تحصیلی در مقطع کاردانی کامپیوتر وحسابداری با پذیرش 140دانشجو شروع به کار کرد.

تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه 15 نفر و تعداد دانشجویان این مرکز آموزشی در حال حاضر بیش از 1000نفر می باشد که در 35 رشته فعال مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995631

وب گردی

وب گردی