خود‌نمایی حیرت‌آور واقعیت مجازی در سال 2019

واقعیت مجازی یکی از فناوری‌هایی است که در سال‌های گذشته مورد توجه بسیاری از بخش ها قرار گرفته است؛ اما بر اساس برخی پیش بینی ها در سال جاری شاهد تحول در عرصه‌های آموزش، دور‌کاری و اطلاع‌رسانی مبتنی بر این تکنولوژی خواهیم بود.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری عربی 21، مجله آمریکایی فوربز با انتشار مقاله ای از برایز والکر به بررسی بهترین کاربردهای احتمالی از فناوری واقعیت مجازی در سال 2019 پرداخت؛ چرا که علم هنوز می تواند ما را با تضمین استفاده از این فناوری در زندگی روزانه حیرت زده کند.

این نویسنده آمریکایی در مقاله خود نوشت: بخش های ارتباطی از واقعیت مجازی تاثیر یافته و به کاربران خود یک تجربه تعاملی و بی نظیر در نوع خود ارائه می کند، علاوه بر آنکه با کمک این فناوری آموزش با مشارکت دانش آموزان در درس هایشان بهبود یافته، لحظاتی به یاد ماندنی را با تکنولوژی تجربه خواهند کرد و معادلات و قوانین پیچیده فیزیکی را به راحتی متوجه خواهند شد، همچنین بخش مطبوعات نیز به طور گسترده متحول می شود؛ زیرا روزنامه نگاران و خبرنگاران در آینده می توانند مشاهدات و اطلاعات خود از اتفاقات را به شکل تعاملی و حیرت آوری به اشتراک بگذارند.

در ادامه این مقاله آمده است: اولاً با وجود اینترنت پُر سرعت و افزایش نیروی کاری که با استفاده از اینترنت کار می کنند نسبت کارمندانی که در خانه های خود مشغول هستند را افزایش داده است و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سوی سازمان مشاوره ای «گلوبال ورکپلیس آنالیتیکس» در آمریکا تعداد کارمندانی که داخل منزل کار می کنند نسبت به سال 2005 شاهد رشد 140 درصدی بوده است و این مقدار بیش از 3 درصد از مجموع نیروی کار این کشور است.

والکر افزود: با توجه به این که بسیاری از مردم دور کاری را ترجیح می دهند بسترها و نرم افزارهای که به طور قابل توجه این روند را تسهیل می کنند افزایش یافته است و با توجه به رقابت شدیدی که این صنعت شاهد آن است بسیاری از نرم افزارهای پشتیبانی که برگزاری کنفرانس های از راه دور در واقعیت مجازی را تسهیل می کنند طراحی شده است.

این نویسنده تاکید کرد بازی های ویدئویی به طراحی نرم افزارهای تعاملی مستقیم کمک می کند، بنابراین بعید نیست که حرفه ای‌های صنعت بازی های ویدئویی طراحی نرم افزارهای مورد استفاده در این صنعت برای برگزاری کنفرانس های از راه دور اقدام نمایند، اهمیت رو به رشد ارتباطات از راه دور را می توان از تسلط یافتن شرکت فیس بوک بر شرکت آمریکایی اوکولوس متخصص در ساخت ادوات مبتنی بر واقعیت مجازی درک کرد.

در همین راستا مارک زاکربرگ رئیس شرکت فیس بوک اعلام کرد: این شرکت با فناوری واقعیت مجازی فرصت تغییر عملکرد، زندگی و جابه‌جایی‌های ما را فراهم می کند.

وی در ادامه مقاله خود آورده است: دوماً واقعیت مجازی می تواند علاوه بر تغییر عملکرد ما روش یادگیری ما را نیز تغییر دهد چرا که با کمک این فناوری بسیاری از روشها در این عرصه تغییر خواهند کرد و همزمان به منافع معلم و شاگرد خدمت می کند، با وجود آنکه آزمایشات عملی بهترین راه برای یادگیری هر مهارت جدیدی به شمار می رود اما بهتر از آن شبیه سازی واقعی یک آزمایش علمی خواهد بود.

شرکت بزرگ وال مارت آموزش های لازم برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی را برای 5 هزار فروشگاه و بیش از یک میلیون کارمند در سال 2018 برگزار کرد، با وجود آنکه بسیاری از نرم افزارها به توسعه این عرصه کمک می کنند؛ اما پیش‌بینی می شود در سال های آینده شاهد تغییرات کیفی باشد.

والکر در بخش دیگری از مقاله خود نوشت: سوماً مطبوعات نیز از دیگر عرصه هایی است که از واقعیت مجازی به طور گسترده استفاده کرده است و این عرصه را برای جذب بیشتر مخاطب و حمایت یاری نماید، با توجه به اینکه بسیاری از مسائل و درگیری ها در تمام نقاط جهان اتفاق میافتد بسیار مشکل است که اطلاعات تمام آنها منتقل شود به همین دلیل خبرنگاران و مستند سازان از واقعیت مجازی به عنوان وسیله ای برای جذب توجه بیشتر مخاطبان و تاثیرگذاری بر آنان استفاده می کنند.

نویسنده این مقاله پیش بینی کرد سال 2019 جهان سرشار از اتفاقات قابل توجه، حیرت آور و در عین حال ناگوار باشد، با وجود داستان های بسیاری که برای جلب توجه با یکدیگر رقابت می کنند؛ اما بدون شک خبرنگاران زیادی به فناوری واقعیت مجازی تکیه خواهند کرد تا صدای خود را به گوش همگان رسانده و مخاطبان بیشتری را جذب نمایند.

والکر در پایان تاکید کرد فناوری واقعیت مجازی بیش از پیش مورد توجه است به ویژه پس از افزایش تلاش توسعه دهندگان آن و استفاده همه بخش ها از این تکنولوژی که دارای چشم انداز مناسبی برای آینده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 995658

وب گردی

وب گردی