تاثیر باکتری های روده بر سلامت روان

مطالعات جدید نشان داده که ممکن است باکتری های موجود در روده بر روس سلامت روانی انسان ها تاثیر گذار باشند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز و به نقل از «MSN.com»، بر اساس یک تحقیق جامع در مورد سلامتی و باکتری هایی که درون بدن ما زندگی می کنند، میکروب هایی که در داخل روده وجود دارند ممکن است بر سلامت روانی ما تاثیر بگذارند.

محققان در بلژیک دریافتند افرادی که دارای افسردگی هستند، میزان باکتریهای « Coprococcus » و « Dialister » در روده آنها در سطح بسیار پایینی قرار دارد و این به مصرف آنتی بیوتیک بستگی ندارد.

این یافته های اولیه در صورت انجام تحقیقات بیشتر در آینده ، می تواند مسیر درمان های جدید برای اختلالات روانی، مبتنی بر استفاده از پروبیوتیک ها را فراهم کند که سطح «باکتریهای مفید» در روده را افزایش دهد.

محققان موسسه بیوتکنولوژی دانشگاه «فلاندر»، با مطالعه بر روی 1000 نفر رابطه بین افسردگی، کیفیت زندگی و میکروبهای درون بدن را بررسی کردند.

آنها دریافتند که دو نوع از باکتری، یعنی « Faecalibacterium » و« Coprococcus » ، هر دو در افرادی که ادعا می کردند از کیفیت بالای زندگی برخوردارند و از زندگی خود لذت می برند، در بدنشان بیشتر از سایر افراد وجود دارد.

در همین حال، افرادی که افسردگی داشتند میزان « Coprococcus » و اشکال دیگری که « Dialister » نامیده می شوند، پایین تر از سطح متوسط بود.

این مطالعه که در مجله «نیچر میکروبیولوژی» منتشر شده، ثابت کننده تاثیر باکتری های روده بر سلامت روانی انسان ها نیست. ممکن تاثیر معکوس باشد یعنی سلامت روان و کیفیت زندگی فرد بر روی تعداد باکتری های روده تاثیر گذار باشد.با این حال این گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که میکروبهای موجود در روده میتوانند حداقل با سیستم عصبی بدن انسان ارتباط برقرار کنند، که بر روی سلامت روانی تاثیر مثبت می گذارد.

«رائس» مدیر گروه تحقیق گفت:« میکروب هایی که خارج از بدن زندگی می کنند، به عنوان مثال در خاک یافت می شوند، قادر به ایجاد همان انتقال دهنده های عصبی نیستند، زیرا آنها با انسان ها همزیستی نداشته اند و نیاموخته اند که از سیستم عصبی میزبان خود بهره مند شوند و بر آن تاثیر بگذارند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 995660

وب گردی

وب گردی