محققان سلول عامل سرطان را کشف کردند

جمعه 19 بهمن 1397 - 19:42
کد مطلب: 995678
هسته

تست‌ های آزمایشگاهی نشان می دهد که کشف سلول عامل سرطان می‌تواند تاثیر شگرفی بر فرآیند درمان سرطان با دارو بگذارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،دانشمندان موفق شدند سلول عامل سرطان را کشف کنند. به گفته‌ی آنها این «سلول منشاء» عامل اصلی سرطان به شمار می‌رود و سرمنشاء پیدایش انواع سرطان به شمار می‌رود. تست‌ های آزمایشگاهی نشان می دهد که کشف سلول عامل سرطان می‌تواند تاثیر شگرفی بر فرآیند درمان سرطان با دارو بگذارد.

در این تحقیق دو نمونه از تومور‌های سرطان سینه نیر بررسی شد و محققان موفق شدند در این تومور‌ها، فعالترین سلول‌های اصلی را جدا کنند و آنها را سلول های بنیادی سرطانی بنامند.

این سلول‌ها علاوه بر فعال بودنشان، سرعت تکثیر بسیار بالایی دارند و علت اصلی تشکیل تومور سرطانی به شمار می‌روند.

شمار بیماران سرطانی دنیا روز به روز بیشتر می‌شود و به تازگی آمار جهانی سرطان ۲۸ درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر محققان معتقدند با تغییراتی که تکنولوژی و عادات زندگی غلط بوجود آمده، میلیون‌ها نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شوند و مجبور خواهند بود با آن دست و پنجه نرم کنند.

منبع:http://dailymail