به قطعنامه 1701 پایبند هستیم

نخست وزیر لبنان تاکید کرد که مرحله آتی در لبنان مرحله کار و فعالیت است و بیروت به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت درخصوص جنگ ۲۰۰۶ لبنان- اسرائیل پایبند است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سعد الحریری»، نخست‌ وزیر لبنان تاکید کرد: مرحله آتی در بیروت مرحله تلاش و مرحله امید بخشی است. در این مرحله شماری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه برای اجرای برنامه‌های سرمایه‌گذاری از جمله پروژه‌های زیرساختی با مشارکت بخش خصوصی وجود دارد.

نخست وزیر لبنان در ادامه افزود: ما به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پایبند هستیم و از ایتالیا به خاطر حمایتش از دولت و ارتش لبنان تشکر می‌کنیم.

سعد الحریری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا خاطرنشان کرد: ایتالیا میزبان کنفرانس رم ۱ و ۲ برای تقویت توانایی‌های ارتش و حمایت از دستگاه امنیتی لبنان در تمامی شرایط سخت است و رم پس از جنگ ژوئیه کنار بیروت ایستاده و پس از مهاجرت سوری‌ها کمک‌های فوق‌العاده‌ای ارائه داده است.

وی تاکید کرد: ما در راستای توسعه روابط دوجانبه و کارآمدی آن در تمامی زمینه‌ها از جمله بخش خصوصی لبنان و ایتالیا برای اجرای پروژه‌های مشترک تلاش می‌کنیم.

حریری خطاب به نخست وزیر ایتالیا گفت: سفر امروز شما به لبنان بیانگر روابط صادقانه و تاریخی است و ما با یکدیگر برای توسعه همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها عمل خواهیم کرد.

نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد: ایتالیا در بخش خصوصی به ویژه در زمینه نفت و گاز حضور دارد و شرکت‌های ایتالیایی در زمینه برق، امور بهداشتی و درمان فعالیت می‌کنند.

در همین راستا، نخست وزیر ایتالیا اظهار داشت: ما به ماموریت حفظ صلح پایبندیم و از مشارکت نیروهای یونیفل در لبنان مفتخریم.

جوزپه کونته همچنین تصریح کرد: ما موضوعات مختلفی از جمله تحولات طول خط آبی را مورد بررسی قرار دادیم و امیدوار هستیم که به نتیجه مثبت برسیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 995691

وب گردی

وب گردی