هشدار پلیس نیویورک در خصوص نرم افزار Waze

Waze یکی از نرم افزارهای ناوبری است که بر خلاف دیگر نرم افزارها امکان به اشتراک گذاشتن مشکلات به وجود آمده در مسیر را برای دیگر رانندگان فراهم می کند اما پلیس نیویورک نسبت به این مساله اظهار نگرانی کرده و هشدار داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، Waze از جمله نرم افزارهای نقشه و ناوبری است که مورد استقبال روز افزون مردم قرار گرفته است چرا که دارای یک ویژگی منحصر به فرد است، Waze مانند دیگر نرم افزارهای ناوبری به راننده از طریق سیستم مکان یاب جهانی در جهت یابی کمک کرده و همچنین از امکان هماهنگی با دیگر راننده هایی که در نزدیک فرد حضور دارند برخوردار است.

اما Waze بر خلاف دیگر نرم افزارهای این چنینی امکان انتشار گزارش کاربران در خصوص موانعی که در راه با آن برخورد می کنند مانند ترافیک مسیر، وجود خطرات در کنار جاده و حوادث رانندگی را فراهم کرده است، کاربران همچنین می توانند نسبت به وجود ایست و بازرسی های پلیس و یا به طور کلی حضور پلیس در مسیر نیز به دیگر راننده ها اطلاع رسانی نمایند.

بنابراین افرادی که احیاناً در مسیر با سرعت زیاد حرکت می کنند از مکان استقرار پلیس آگاه شده و هنگام نزدیک شدن به آنها از سرعت خود کاسته یا می توانند مسیر دیگری را برای خود انتخاب کنند.

کاربران Waze می توانند هنگامی که در مسیر محل کار خود هستند و با خوردوی پلیس که برای برخورد با تخلفات عبور و مرور مستقر شده است مواجه می شوند نقطه دقیق استقرار آن را به دیگر رانندگان اطلاع دهند.

همچنین رانندگان می توانند در صورت مشاهده دوربین های مراقبتی که برای کنترل سرعت استفاده می شوند محل آن را در این نرم افزار برای دیگر رانندگان به اشتراک بگذارند.

با وجود اینکه Waze از محاسن خوبی مانند آگاه نمودن دیگران از مشکلات احتمالی به وجود آمده در مسیر برخوردار است و باعث می شود بسیاری از افراد برای انجام سریعتر کارهای خود از مسیرهای جایگزین استفاده نمایند اما پلیس نسبت به استفاده مردم از این نرم افزار نگرانی هایی دارد.

پلیس نگران آگاه شدن رانندگان از محل حضور گشتی هایی که به دنبال متوقف کردن رانندگان متخلف و جسور است علاوه بر آنکه رانندگانی که در حالتی غیر عادی و پس از مصرف مشروبات الکلی رانندگی می کنند می توانند با استفاده از اطلاعات منتشر شده در این نرم افزار از گشتی های پلیس فرار کند.

به همین دلیل پلیس نیویورک در بیانیه ای ضمن آنکه از کاربران Waze خواست از این نرم افزار چنین استفاده هایی نکنند افزود: افرادی که محل ایست و بازرسی های پلیس را منتشر نمایند اقدامی مجرمانه انجام داده اند زیرا چنین اقداماتی به منزله تلاش عامدانه برای جلوگیری یا ایجاد مانع جهت اجرای قوانین جنایی و عبور و مرور است.

در بخش دیگری از بیانیه پلیس نیویورک آمده است: انتشار این اطلاعات برای استفاده عمومی اقدامی غیر مسئولانه است چرا که تنها به رانندگان مشکل دار یا دارای حالات غیر عادی کمک می کند از ایست و بازرسی های پلیس فرار کرده و تنها به تشویق رانندگان جسور منتهی خواهد شد، انتشار نقاط استقرار پلیس این رانندگان و مسافران آنها و عموم مردم را در معرض خطر قرار می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995705

وب گردی

وب گردی