نحوه تغییر شیوه آموزشی در دوره‌ کارشناسی‌ ارشد دانشگاه پیام‌نور

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور می‌توانند از پژوهش‌محور به آموزش‌محور تغییر شیوه دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور می‌توانند از شیوه پژوهش‌محور به آموزش محور تغییر شیوه دهند.

چنانچه دانشجویی تمام واحدهای آموزشی دوره کارشناسی ارشد را با میانگین حداقل ١۴ گذرانده باشد، ولی نتواند یا نخواهد که از پایان‌نامه خود دفاع کند، بعد از ارائه درخواست کتبی تغییر شیوه در تاریخ تعیین‌شده مطابق تقویم آموزشی به مدیرگروه و به‌ شرط تأیید شورای گروه آموزشی و پژوهشی استان، می‌تواند در مدّت مجاز تحصیل، برابر تعداد واحد پایان‌نامه، واحد یا واحدهای مرتبط با رشته تحصیلی را أخذ و با میانگین کل حداقل ١۴ بگذراند تا در دوره‌ مذکور به‌شیوه آموزشی دانش‌آموخته شود. در این‌صورت نوع شیوه‌ فارغ‌التحصیلی دانشجو در دانشنامه، آموزشی قید می‌شود.

توجه به این نکته ضروری است که تنها در صورتی امکان تغییر شیوه از آموزشی ـ پژوهشی به آموزشی برای دانشجویان فراهم می‌شود که اکثریت اعضای شورای گروه آموزشی استانی با این موضوع موافق باشند و صرف ارائه درخواست حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند.

گفتنی است، یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه‌ها در ایران مراکز و واحدهای تحت‌پوشش دانشگاه پیام‌نور هستند که تعداد قابل‌توجهی از داوطلبان ورود به آموزش عالی را پوشش می‌دهند. این دانشگاه براساس روش آموزش از راه دور و نیمه‌حضوری تأسیس شده و دارای شیوهٔ آموزشی خاصی هستند.

آموزش نیمه حضوری عبارت است از سازماندهی فرایند یاددهی-یادگیری، به‌گونه‌ای که هر مرکز آموزشی در انتخاب و کاربرد راه‌کارهایی برای استفاده از یک یا چند نوع مواد آموزشی، رسانه و سایر وسایل ارتباط جمعی توانا باشد. آموزش نیمه حضوری، نظام آموزشی است که، با بهره‌گیری از فناوری آموزشی، استفاده از کتاب‌های درسی خود آموز و دانشجو محور در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاس‌های درسی را کاهش می‌دهد. در واقع، در این‌نوع آموزش عملاً می‌توان کلاس‌های تدریس را به کلاس‌های مرور درس و رفع اشکال گروهی تبدیل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995706

وب گردی

وب گردی