جریان های دانشجویی در حرکت های انقلابی پیشگام بوده اند

رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ گفت: جریان های دانشجویی در ۴۰ سال اخیر، همواره پیشرو حرکت های انقلابی کشور بوده اند که این موضوع حتی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وجود داشته است‌.

عرفان خسرویان رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: بسیار خرسند هستیم که در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم، در همین راستا بسیج اساتید استان تهران در روزهای اخیر برنامه های متنوعی داشته که عملکرد چندساله بسیج اساتید تبیین و از فعالان برتر این حوزه نیز قدرانی شد.

وی ادامه داد: در واقع یکی از وظایف اساتید در دانشگاه های سراسر کشور این است که نسبت به الزامات، چالش ها و راهکارهایی که باید در دهه پنجم اسلامی روی آن کار شود، توجه بیشتری داشته باشند.

خسرویان تصریح کرد: در این راستا، کار گروه های تخصصی تری در آینده ای نزدیک، برای حضور این اساتید ایجاد خواهد شد تا این عزیزان بتوانند در کنار تدریس خود، فعالیت های فرهنگی خود را نیز پرقدرت از گذشته ادامه خواهند داد.

وی افزود: می توان گفت که جریان های دانشجویی در این ۴۰ سال همواره پیشرو حرکت های انقلابی کشور بوده اند که این موضوع حتی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وجود داشته که مهم ترین آن در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ بود که ۳ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در مقابل تفکرات امپریالیستی ایستادند و در این را به شهادت رسیدند.

خسرویان در ادامه گفت : این موضوعات نشان می دهد که عنصر فعال جامعه همواره دانشگاه و دانشجو بوده و در واقع اساتید دانشگاه و نخبگان ما می توانند در تربیت و تاثیرگذاری بر دانشجویان فعال کشور نقش بسزایی ایفا کنند.

وی بیان کرد: در این راستا جامعه علمی و دانشگاهی ما باید بتوانند با توجه به بازآفرینی مفاهیمی مانند عدالت، استقلال و آزادی در دهه پنجم انقلاب اسلامی، این مسیر را جدی تر از گذشته دنبال کنند و از اهداف و پیام های اصلی انقلاب اسلامی سیانت کنند.

خسرویان در پایان تاکید کرد: تمامی اقدامات فرهنگی جامعه علمی و دانشگاهی باید با هم فکری، اندیشه ورزی و برنامه ریزی مدون صورت گیرد تا ماموریت بزرگی که بر دانشجویان انقلابی محول شده به موفقیت حداکثری برسد.


انتهای پیام/

کد خبر: 995755

وب گردی

وب گردی