توسعه چشمگیر آموزش‌های مهارتی پس از انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی در کشور دانست.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای نظام آموزش عالی کشور پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به صورت گسترده ای از انقلاب اسلامی تاثیر پذیرفته اند.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی، جمعیت دانشجویی کشور بالغ بر 180 هزار نفر بود؛ در واقع یکی از مشکلات اساسی در آموزش عالی، کمبود نیروی انسانی متخصص در بدنه اجرایی و بخش های مختلف اقتصادی و سیاسی کشور بود.

صالحی عمران تصریح کرد: بسیاری از نیروهای انسانی کشور را در آن برهه، از خارج کشور وارد می کردیم؛ به عنوان مثال بسیاری از پزشکان متخصص از کشورهای خارجی در کشور فعالیت داشتند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: رمز توسعه هر کشوری داشتن نیروی انسانی متخصص است که این موضوع وظیفه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است؛ درحال حاضر جمعیت دانشجویی کشور به 4 میلیون نفر می رسد و همچنین تعداد دانشگاه های کشور پس از انقلاب اسلامی چند برابر شده است.

وی تاکید کرد: ما شاهد رشد علم و فناوری در تمامی حوزه های کشور هستیم که این موضوع مدیون توسعه کمی و کیفی نظام آموزش عالی در طول این 40 سال بوده است؛ همچنین در حوزه تامین نیروی انسانی جزو کشورهای بی نیاز هستیم.

صالحی عمران یکی از دستاوردهای آموزش عالی را توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی دانست و گفت: تعداد دانشگاه های مهارتی قبل از انقلاب اسلامی حدودا به 50 عدد می رسید؛ اما پس از انقلاب اسلامی با تاسیس دانشگاه هایی مانند فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی، اقدامات بسیار چشمگیری در حوزه های مهارت آموزی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: دانشگاه های مهارتی می توانند بدنه، اشتغال، اقتصاد و تولید را متحول کنند؛ یکی از مهم ترین اقداماتی که در دانشگاه های فنی صورت گرفته، ارتباط با صنعت است که در این راستا تفاهم نامه های خوبی را بخش های صنعتی، اتاق اصناف و صندوق نوآوری و شکوفایی امضاء کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 995765

وب گردی

وب گردی