نقشه جامع آموزشی واحد علوم و تحقیقات تا سال ۱۴۰۰ منتشر شد/ ایجاد۴۵ رشته بین‌رشته‌ای جدید

مأموریت آموزشی واحد علوم و تحقیقات در چهار بخش موقعیت‌یابی، تصویرسازی، گسترش آموزش عالی و ارتقای اعضای هیأت علمی در جنبه‌های مختلف پیگیری می‌شود، در همین راستا نقشه جامع آموزشی واحد علوم و تحقیقات تا سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مأموریت آموزشی واحد علوم و تحقیقات در چهار بخش موقعیت‌یابی، تصویرسازی، گسترش آموزش عالی و ارتقای اعضای هیأت علمی در جنبه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

در این راستا، معاونت آموزشی این واحد دانشگاهی برای دسترسی به این موقعیت و جایگاه، از طریق طراحی مدل ارزیابی در جذب و ارتقا اعضای هیأت علمی، تجهیز، طراحی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های درسی، ارزیابی سطح آموزشی و علمی دانشکده‌ها و تعیین عوامل حیاتی جهت ارتقا هریک نسبت به سایرین و بازنویسی و بازنگری در مجموعة مقررات آموزشی در اختیار، اقدام می‌کند.

واحد علوم و تحقیقات با یافتن این موقعیت علمی- آموزشی، باید تصویر نوین خود را در کشور و جهان ارائه کند، در این زمینه معاونت آموزشی مأموریت دارد برای دستیابی به این هدف از طریق طراحی و برگزاری رویدادهای مشخص برای شناسایی و معرفی دستاوردهای علمی، مشارکت در انتشارات علمی به زبان ساده، و شناسایی بازارهای هدف آموزش عالی در کشورهای خارجی، گام‌های مؤثری بردارد.

در راستای گسترش آموزش عالی در کشور باید پیش‌نیازهای گسترش تحصیلات تکمیلی و ظرفیت‌های متناظر دانشگاه به‌ویژه در میان‌رشته‌ها و علوم و فناوری‌های نوین، مورد شناسایی قرار گیرد. همچنین براین اساس، تمرکز مفهومی بر ظرفیت دانشگاه برای گسترش تحصیلات تکمیلی میان‌رشته‌ها و علوم و فناوری‌های نوین، بازتعریف و نوسازی رشته‌ها و دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورد هدف قرار دارد.

بی تردید نقش استادان در پیشرفت دانشگاه و علم و فناوری کشور بی‌همتا است. معاونت آموزشی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر تأثیرگذاری استادان برای پیشرفت و توسعه همه جانبه این دانشگاه برنامه ریزی‌ منظم و منسجمی را در دست اجرا قرار داده است.

اقداماتی مانند آسان‌سازی و پشتیبانی از فرصت‌های مطالعاتی درون و بیرون از کشور برای استادان، آسان‌سازی پذیرش استاد از میان دانشمندان ایرانی بیرون از کشور برای دوره‌های کوتاه و بلندمدت، جذاب‌سازی گذراندن فرصت مطالعاتی در واحد علوم و تحقیقات برای استادان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی و سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقا استادان واحد علوم و تحقیقات در دست اجرا است.

همچنین سرفصل‌های ۴۵ رشته بین رشته‌ای جدید در واحد علوم و تحقیقات بررسی شده و جهت اخذ مجوز و طی مراحل تصویب به مراجع ذی صلاح ارسال شده است. قطعا در سال ۱۳۹۸ با تصویب این سرفصل‌ها شاهد ارتقای کیفی رشته‌های واحد علوم و تحقیقات و به تبع آن پاسخگویی هر چه بیشتر به نیازهای کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995775

وب گردی

وب گردی