هشدار؛ پیامک «یارانه شما قطع شد» جعلی است

رییس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت :برخی هموطنان، امروز پیامکی دریافت کرده‌اند که محتوای آن می‌گوید «یارانه شما قطع شده و برای فعال‌سازی باید به سامانه yaranehe.com مراجعه کنید»؛ این پیام و این سامانه جعلی است.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ رمضانی رییس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: سامانه ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaranehe.com جعلی است و شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار در آن خودداری کنند.

وی ادامه داد:سامانه ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaranehe.com که اقدام به دریافت اطلاعات هویتی شهروندان همچون کد ملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی که مشتمل بر شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و کد اعتبارسنجی (cvv۲) را می‌کند و پیامک‌های ارسالی از شماره ۵۰۰۰۱۴۵ جعلی است.

رییس مرکز پبشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد:خوشبختانه با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا خیلی زود فعالیت این درگاه جعلی رصد شد و تا کنون تعداد شکایتی‌های ارسالی از سوی شهروندان بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه این سامانه به هیچ عنوان متعلق به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیست، گفت: این سامانه به طور قطع به منظور اخاذی و کلاهبرداری از مردم راه‌اندازی شده است.

رمضانی از مردم خواست از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار و همچنین درج اطلاعات کارت بانکی خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995792

وب گردی

وب گردی