تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و اتحادیه صنعت مخابرات امضا شد

تفاهم نامه همکاری با هدف شکوفایی علم و فناوری کشور در حوزه آموزش صنعت مخابرات و وصول به قابلیت‌های تراز جهانی در این حوزه میان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال مذاکره با صنایع مختلف است که برخی اتحادیه‌های بزرگی چون اتاق بازرگانی هستند و تعدادی نیز مانند طرف تفاهم نامه امروز یک اتحادیه فعال در سطح فناوری روز دنیا است و با توجه به اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه مخابرات زیاد است می‌توان از شرکت‌های زیرنظر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران برای ایجاد بازار کار برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه استفاده کرد.

در واقع هدف از امضای این تفاهمنامه برگزاری دوره‌های آموزشی دوجانبه است که با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه به تربیت نیروی انسانی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران پرداخته می شود. همچنین این ظرفیت وجود دارد که دوره‌های دانش افزایی را با کمک شرکت‌های تابع صنعت مخابرات که اغلب آن دانش بنیان هستند برگزار و به طراحی پروژه‌های مشترک با آنها بیانجامد..

همچنین این تفاهمنامه باعث ایجاد پل ارتباطی میان فعالان اقتصادی و دانشگاه به عنوان بازوی فنی، پژوهشی و علمی خواهد بود.

در شرایط خطیر اقتصادی امروز که متخصصان و دانشجویان کشور را ترک می‌کنند با اتصال آنها به زنجیره فعالان اقتصادی می‌توان فرصت درآمدزایی و توان اقتصادی را ایجاد کرد.

متأسفانه اغلب صاحبان صنایع کشور از وجود نیروهای متخصص آگاه نیستند و این امر به گمنام ماندن نیروهای کارآمد و اتلاف سرمایه‌های انسانی منجر شده است که در این راستا این اتحادیه می‌تواند به شناسایی و جهت دهی نیروهای متخصص برای استفاده مؤثر از آنها در شرکت‌های مرتبط کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995796

وب گردی

وب گردی