شتاب دهنده ها فضای استارتاپی حوزه اقتصاد دیجیتال را متنوع می کنند

در راستای رسیدن به اهداف ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی شتابدهنده ها فضای استارتاپی حوزه اقتصاد دیجیتال را متنوع می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در نشست مشترک این ستاد با شتابدهنده های این حوزه به بیان اهداف و نقش این ستاد پرداخت و بیان کرد: در جهت حمایت از اکو سیستم استارتاپی و هم افزایی ظرفیت های آنها نیاز به همکاری و کمک شتابدهنده ها داریم.


وی با اشاره به این موضوع که همکاری شتابدهنده ها با این ستاد باید در جهت ایجاد هدف گذاری، تعیین سیاست های درست وایجاد شتابدهند ه ها در شهرستانها باشد گفت : باید شتابدهنده را برای کمک به حل مسایل مالیاتی و معافیت ها به پارک های علم و فناروی معرفی کنیم ویک پلتفرم مشترک با کمک شتابدهنده ها در جهت ایجاد یک دیتا بیس جامع، شناسایی و ایجاد جامعه آماری و معرفی استارتاپها به شتاب دهنده مناسب طراحی شود .


محمدی بر برقراری ارتباط مناسب شتابدهنده ها با ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی تاکی کرد و گفت : شتابدهنده ها باید در جهت رسیدن به اولوی تهای این ستاد محورهای متنوع سازی فضای استارتاپی حوزه اقتصاد دیجیتال وهوشمند سازی، هوش مصنوعی، بلاکچین، پردازش ابری و مواردی از این قبیل گام بردارند.


وی همچنین به نحوه ایجاد و ارایه تسهیلات به شتابدهنده ها نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد پکیج حمایتی با صندوق نوآوری و شکوفایی برای شتابدهنده های دانش بنیان، اختصاص تسهیلات برای تهیه فضای فیزیکی مناسب، کمک به ایجاد شرایط اموزش و مانیتورینگ مناسب و تجهیز فضای شتابدهنده از جمله محورهای ارائه تسهیلات به شتابدهند ها است.


دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در ادامه اظهار کرد: کمک به قرار گیری شتابدهنده تحت پوشش حمایت اتحادیه و انجمن مربوطه ، دعوت از شتابدهنده ها برای همفکری، کمک و ححمایت از ستاد در پیشبرد اهداف حمایتی ، ثبت یک انجمن سرمایه گذاری ریسک پذیر برای شتابدهنده ها و تصمیم گیر در خصوص وضعیت شتابدهنده ها در صورت سرمایه گذاری در شهرستانها و حمایت از استارتاپهای مناطق دور افتاده از جمله محورهایی است که باید درباره ارتباط و همکاری با شتابدهنده ها اجرایی شود.


در ادامه این جلسه هر یک از شتابدهنده ها نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود و موانع و مشکلات پیش روی فعالیت آنها پرداختند و پیشنهاداتی از جمله از سرگیری دورهمی شتابدهندها برای تبادل نظر در رابطه مسایل استارتاپها، بازنگری در قوانین این حوزه در حزوه بیمه، مالیات و مسایل حقوقی این شتابدهندها را مطرح کردند.


آماده سازی ذهن دانشجوها برای ورود به حوزه استارتاپی و فراهم شدن بستر مناسبی در این خصوص، تعریف استانداردهای مناسب آموزشی برای ایجاد کارگاه ها ، تشکیل یه انجمن صنفی و ایجاد مرجعی برای ارزش گذاری های مادی و معنوی و تایید اطلاعات شتابدهنده ها از دیگر موارد مطرح شده از سوی شتابدهندهای حاضر در این نشست بود.


پایان پیام /

کد خبر: 995833

وب گردی

وب گردی