دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی  مولود انقلاب و نمایان گر اعتقاد مردم به علم است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد مولود انقلاب و نمایان گر اعتقاد مردم به علم است؛ در واقع دانشگاه آزاد به کمک نظام توسعه آمد و اگر امروز جزو کشورهای دنیا در توسعه علم هستیم به دلیل استفاده از ظرفیت های عظیم این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گفت: ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت به انجام رساندن پروژه بزرگ بیمارستان فرهیختگان که بیش از دو دهه از شروع آن می‌گذرد را تبریک می‌‌گویم و بسیار خرسندم که همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی سعی وافر داشتند که از این سرمایه ملی به خوبی استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با خیرمقدم به وزیر بهداشت، گفت: حضور دکتر نمکی در مراسم افتتاحیه بیمارستان فرهیختگان اقدام مبارکی است که ایشان پس از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای اولین افتتاح در بیمارستانی حضور یابند که یک سرمایه ملی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب و نمایانگر اعتماد مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران به علم است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی اجتماعی که از مردم و برای مردم است، توانست با نگاه ارزشی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به علم داشت، به توسعه نظام کمک کند و بتواند ایران را جزو 10 کشور اول دنیا در آموزش عالی سرزمینی قرار دهد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 38 درصد از بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه با دارا بودن بیش از یک میلیون و 320 هزار دانشجو نه تنها در حوزه آموزش، بلکه در حوزه پژوهش نیز جایگاه بزرگی در کشور و جهان دارد. به طوری که توانسته در برون‌دادهای علمی سهم اول کشور را از آن خود کند و در علوم زیستی نیز رتبه زیر 300 کسب کند.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه سرمایه بی‌شمار دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار نظام و مردم است، گفت: بیمارستان فرهیختگان به قیمت امروز حدود هزار میلیارد تومان ارزش دارد و سرمایه عظیمی است که در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، تأکید ما این است که باید این بیمارستان و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کنار دولت برای خدمت به مردم به کار گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی اجتماعی در همه شهرها حضور جدی دارد و می‌تواند در توسعه هوشمند منطقه‌ای به کار گرفته شود، افزود: درخواست ما از دوستانی که در نظام دیوانی کشور حضور دارند، این است که این دانشگاه را رقیب خود نبینند تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در کنار دولت و در چارچوب استانداردهای نظام دولتی به مردم خدمت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: متأسفانه اخلاق دیوانی حاکم در برخی مدیران دولتی به گونه‌ای رشد یافته که آنچه متعلق به منابع دولتی است را با کیفیت می‌دانند، اما باید این باور وجود داشته باشد که آنچه متعلق به منابع مردمی است هم می‌تواند با کیفیت باشد. در آموزش عالی تصور این است که آنچه مردم هزینه آن را پرداخت می‌کنند در رقابت با دانشگاه‌های دولتی در رتبه‌بندی دوم قرار دارد، اما این‌گونه نیست و با ایمان به این موضوع ما شعار انتخاب اول دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1404 را انتخاب کردیم.

دکتر طهرانچی ادامه داد: براساس این هدف برنامه‌ریزی‌های ما طوری طراحی شده است که بتوانیم در بخش کیفیت به چنان پیشرفتی برسیم که تا سال 1404 به انتخاب اول متقاضیان ورود به دانشگاه و محققان و مدرسان تبدیل شویم، این اراده جدی است که در دنیا تجربه شده و بلاشک در ایران هم تجربه شدنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم بزرگ ما اراده‌های بزرگ دارند و هرچند دشمن بر این خیال بود که مردم ایران چهلمین سال انقلاب اسلامی را نخواهند دید؛ اما چهلمین سالگرد و بلکه چهل سال‌های دیگر را خواهیم دید و این اراده قوی مردم بار ما را در خدمت به آنان سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995838

وب گردی

وب گردی