امدادرسانی به بیش از ۷۳ هزار حادثه‌دیده از ابتدای زمستان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی ۷۳ هزار نفر از ابتدای طرح زمستانه در جاده‌های کشور گفت: ۸۵ درصد از امدادرسانی‌های صورت گرفته مربوط به حوادث جوی بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با روند اجرای طرح امداد و نجات زمستانه گفت: این طرح که از ۲۲ آذرماه تاکنون اجرا شده ۵ هزار و ۸۰۰ مأموریت در قالب آن صورت گرفته که حوادث ترافیکی ۵۲ درصد از کل مأموریت‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از ابتدای طرح زمستانه بیش از ۷۳ هزار نفر امدادرسانی شده که ۸۵ درصد از امدادرسانی‌های صورت گرفته مربوط به حوادث جوی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع بیش از ۹ هزار تخته پتو و ۲ هزار تخته موکت میان حادثه دیدگان گفت: تعداد زیادی کنسروجات، بسته‌های غذایی و اقلام زیستی میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

سلیمی گفت: افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی و کاهش زمان حضور در صحنه حوادث همچنین ایجاد آرامش برای مسافران از جمله اهداف اجرای طرح زمستانه بوده است.

وی گفت: افزایش آمادگی و توان عملیاتی هلال احمر در حوادثی همچون سیل، طوفان، برف و کولاک و افزایش توانمندی مسافران زمستانی در مواجهه با سوانح مختلف از طریق توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های چند رسانه‌ای از دیگر اهداف اجرای این طرح بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: اجرای این طرح تا ۲۳ اسفندماه ادامه دارد و ۴ هزار و ۴۲۵ نفر روز نیروی عملیاتی به صورت سراسری و با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راهور، اورژانس و راهداری اجرا می‌شود.

وی گفت: در این مدت یک هزار و ۲۴۵ پایگاه امداد و نجات به صورت شبانه‌روزی با استفاده از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۶۴ دستگاه خودروی نجات و پشتیبانی ۲۴ فروند بالگرد و یک هزار و ۳۲۸ دستگاه خودروی کمک‌دار در طول زمستان خدمات امدادی مورد نیاز را به مسافران ارائه می‌کنند.

سلیمی گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مأموریت امدادی انجام گرفته و ۷۳ هزار نفر حادثه دیده کمک‌رسانی شده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 995845

وب گردی

وب گردی