جزئیات دقیق مدرسه مهارتی حقوق دانشگاه آزاد/ از شرایط جذب دانشجو تا زمان برگزاری دوره‌ها

جزئیات دقیق فعالیت مدرسه مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نخستین مدرسه مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی با همت واحد تهران‌جنوب راه‌اندازی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به برنامه‌های موجود قصد دارد با ایجاد مدارس بیشتر، دانشجویان را در حوزه تجربی تقویت کند تا از این طریق درصد بیکاری فارغ التحصیلان در جامعه کاهش یابد.

از طرفی این مدرسه به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا دانشجویان با ثبت نام در دوره های کارآموزی شرکت کنند.

زمان شروع فعالیت مدرسه مهارتی

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برنامه دارند مدرسه مهارتی حقوق در نیمه اول اسفند فعالیت خود را آغاز کند تا دانشجویان مشکلی برای حضور در دوره‌ها نداشته باشند.

طبق گفته یکی از مسئولان، مدرسه مهارتی حقوق از اول تا 15 اسفند ماه سال جاری رسما شروع به کار خواهد کرد.

شرط حضور در دوره‌های حقوق

با توجه به اینکه در بخش حقوق مدرسه مهارتی وجود ندارد، دانشجویانی که 6 ترم از درس خود را پشت‌سرگذاشته باشند، می توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

لازمه حضور در این دوره ها سپری کردن مبانی کلی حقوق است تا دانشجویان با آگاهی کافی و کامل در کلاس ها حاضر شوند. هدف دانشگاه آزاد این است تا دانشجویانی که در این کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کنند مهارت مناسبی داشته باشند تا کار خود را با موفقیت پشت سر بگذارند؛ همچنین فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر هم می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

اختصاص مدرسه مهارتی به تمام دانشجویان

با توجه به امکانات مدرسه مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی فراهم شده تا علاوه بر حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در این مدرسه، دانشجویان دانشگاه های دیگر هم می توانند در رشته مرتبط با حقوق در این مدرسه‌مهارتی ثبت‌نام کنند.

البته اولویت اول این مدرسه با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است؛ اما ممانعتی برای حضور دیگر دانشجویان وجود ندارد.

دوره‌های 45 تا 60 روزه

دوره‌‌های مدرسه مهارتی بین 45 تا 60 روز بوده و بازه زمانی انتخاب شده بستگی به رشته مرتبط با دانشجویان دارد؛ اما به طور کلی پس از اتمام دوره، دانشجویان مدرک معتبر کارآموزی دریافت خواهند کرد.

در هر دوره کلاس‌ها با ظرفیت 5 تا 20 نفر تشکیل خواهد شد و نسبت به درخواست دانشجویان، کلاس ها با تعداد نفرات مختلفی برگزار می‌شود.

شرایط مالی

آیین نامه شهریه ای برای مدرسه مهارتی حقوق دانشگاه آزاد به صورت کامل تکمیل نشده است و مسئولان در نظر دارند تا موقعیت مساعدی برای دانشجویان به کار‌گیرند.

قرار است دانشجویان دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن شهریه‌ای که پرداخت می‌کنند در این مدرسه ثبتنام کنند.

به زودی مسائل مالی برای دانشجویان مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995865

وب گردی

وب گردی