اولین مرکز تحقیقات"نانو ذرات بیولوژیک حوزه علوم پزشکی" در واحد شاهرود افتتاح می شود

دکتر محسن نفر معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس مرکز تحقیقاتی «نانو ذرات بیولوژیک در پزشکی» در واحد دانشگاهی شاهرود موافقت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از موافقت دکتر محسن نفر معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس مرکز تحقیقاتی «نانو ذرات بیولوژیک در پزشکی» در واحد دانشگاهی شاهرود خبر داد.

دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر گفت: این مرکز با توجه به نیاز روز افزون تحقیق در حوزه نانوفناوری پزشکی و سیستم های دارورسانی هدفمند و نیز روند رو به رشد استفاده از محصولات نانو در حوزه علوم پزشکی و حوزه‌های وابسته، تاسیس خواهد شد و به دلیل آنکه مراکز مشابه و افراد متخصص دست اندرکار در این بخش بسیار کم است قابل پیش‌بینی است که انشاالله پس از یک دوره کوتاه مدت طرح‌های برون‌دانشگاهی و صنعتی جهت انجام به این مرکز سفارش داده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خاطر نشان کرد: برای مرکز تحقیقاتی مذکور یک افق 2 سال و نیمه در جهت تجاری‌ سازی طرح‌هایی که در مرکز قابل اجرا هستند ترسیم شده است. برآورد ما این است که در ابتدای راه اندازی مرکز انجام پروژه‌های دانشجویی، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های برون‌ دانشگاهی که به متخصصین مرکز واگذار می‌گردد می تواند منبع درآمد شود و بعد از یک سال از زمان تاسیس مرکز و انجام طرح‌های داخلی و تولید محصولات مرتبط با حوزه نانوپزشکی و تحقیق و اثبات خواص موجود در مواد تولید شده زمینه‌های لازم جهت فروش محصولات آماده ‌گردد و تخمین می زنیم که پس از گذشت 5/2 سال بتوان با فروش محصولات حاصل از تحقیقات در این مرکز دستاورد تجاری مناسبی برای دانشگاه ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: با وجود دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط با پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی پزشکی، زیست‌شناسی و تربیت بدنی در واحد شاهرود و همچنین گرایش روز افزون دانشجویان به تحقیق در حوزه نانو، می‌توان ترتیبی اتخاذ کرد که در این مرکز همزمان دانشجویان مختلفی جهت انجام پروژه های تحقیقاتی خود فعالیت نمایند.

دکتر ابوالقاسمی فر در پایان با اشاره به سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی و تخصص دکتر بهروز یحیایی وی را بهترین گزینه برای سمت ریاست این مرکز تحقیقاتی دانست و اضافه کرد: وی علاوه بر سمت ریاست مرکز به همراه دکتر صدیقه جوقه دوست، دکتر نسرین صالحی، دکتر مهناز نوری و دکتر پرستو پورعلی از اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی به عنوان هیات موسس "مرکز تحقیقاتی نانوذرات بیولوژیک در حوزه علوم پزشکی" انتخاب و به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده اند.

کد خبر: 995866

وب گردی

وب گردی