انعقاد 213 طرح تحقیقاتی در دانشگاه بیرجند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: ۲۱۳ طرح تحقیقاتی برون‌دانشگاهی با اعتبار ۵۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۵۸۹ هزار ریال منعقد شده و ۷۴ طرح تحقیقاتی برون‌دانشگاهی با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۹۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در حال اجرا است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا نجفی درباره برنامه های تحقیقاتی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: دانشگاه بیرجند براساس موافقت شورای گسترش آموزش عالی در سیزدهم خردادماه ۱۳۵۴ در قالب یک مؤسسه آموزش عالی به ریاست زنده یاد پروفسور محمدحسن گنجی از دانش آموختگان مدرسه شوکتیه و پدر علم جغرافیای نوین ایران تأسیس شد.

وی با اشاره به رشد و پیشرفت روزافزون دانشگاه بیرجند در سال‌های پس از انقلاب، افزود: تعداد مقالات ISI به ثبت رسیده در این سال‌ها، ۱۶۱۳ مقاله و تعداد مقالات ISC به ثبت رسیده در این مدت ۱۶۶۶ مورد بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند تعداد کل مقالات علمی پژوهشی – ترویجی را ۲۳۵۸ مقاله دانست و ادامه داد: ۵۰۵۲ مقاله در همایش‌های ملی و ۱۸۷۳ مقاله از این دانشگاه در همایش‌های بین‌المللی ارائه شده است.

نجفی با بیان اینکه در این مدت، ۱۵۲ کتاب تألیف و ۶۹ کتاب ترجمه شده، خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۱۳ طرح تحقیقاتی برون دانشگاهی با اعتبار ۵۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون و ۵۸۹ هزار ریال منعقد شده و ۷۴ طرح تحقیقاتی برون دانشگاهی با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۹۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال در حال اجرا است.

وی با اشاره به ۴۵۱ طرح تحقیقاتی داخلی منعقد شده با اعتبار ۷ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال، تصریح کرد: در این مدت ۷۱ تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی منعقد شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری ۵۳ همایش، سمینار و کنفرانس‌های علمی، ملی و بین‌المللی، افزود: ۳۱ اختراع و اکتشاف توسط دانشگاه بیرجند ثبت شده و ۲۳۰ کارگاه آموزشی در حوزه کارآفرینی برگزار شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کافه کارآفرینی این دانشگاه، یادآور شد: امیدواریم این کافه به عنوان حلقه وصل بین دانشجویان، صنایع و مدیران استانی برای کارآفرینی باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 995899

وب گردی

وب گردی