مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب آغاز شد/نمایش موشک‌های بالستیک

مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی هم اکنون در تهران و سراسر کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایسکانیوز ، مردم تهران از چهارراه ولی عصر با در دست داشتن تابوتی با عنوان «تابوت استبداد» که تصویر پرچم انگلیس، دونالد ترامپ و دلار آمریکا در آن نقش بسته بود، سیاست‌های استکباری غرب و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را محکوم کردند.

خیل جمعیت راهپیمایان تهران در زیر بارش نعمت الهی

با وجود بارش نسبتا شدید باران در تهران راهپیمایان تهرانی در حال برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند. همچنین مردم کماکان به خیل جمعیت حاضر می پیوندند.

نمایش موشک‌های بالستیک در مسیر راهپیمایی

در مسیر راهپیمایان تهرانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از اقتدار موشکی ایران را به نمایش گذاشت. موشک های به نمایش گذاشته شده، موشک های بالستیک قدر، قیام و ذوالفقار هستند.

انصاری:امروز روز شکوه ملی و نشان دادن قدرت و انسجام ملت ایران است

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تا دقایقی دیگر حرکت می‌کنیم و به خیل عظیم راهپیمایان خواهیم پیوست، گفت: حضور ملت ایران در راهپیمایی امسال مانند ۴۰ سال گذشته مهم و تعیین کننده است. در ۴۰ سال گذشته مردم در 22 بهمن نشان داده اند که ایران و انقلاب و سرنوشت آینده خود را دوست دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: در تمام فراز و فرودهای گذشته در دوران موشک باران و جنگ، در دوران دشوار تحریم‌ها، مردم هیچ گاه ۲۲ بهمن را فراموش نکردند و در این جشن بزرگ ملی و اسلامی حضور داشتند.

انصاری ادامه داد: امسال این جشن به چند جهت مهم تر است؛ زیرا بلوغ انقلاب است و به خاطر تشکر از خداوند و روح بزرگ امام و صدها هزار شهیدی که جان خود را برای استقلال و آزادی ایران فدا کردند، حضور پیدا می‌کنیم.

وی گفت: امروز در جنگی تمام عیار از نظر اقتصادی، رسانه‌ای و تبلیغی در برابر دشمنانمان قرار داریم و بهترین زمان برای پاسخگویی به این دشمنی‌ها، امروز است.

انصاری گفت: حضور امروز ما در راهپیمایی به مثابه حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس است، همانند ۴۰ سال قبل که مردان بزرگ و زنان رشید ایران سرنوشت خود را تغییر دادند، امروز روز شکوه ملی و نشان دادن قدرت و انسجام ملت ایران است که با سختی‌ها مبارزه می‌کنند و کشورشان را بهتر از گذشته خواهند ساخت.

عارف: حضور مردم پاسخی به یاوه‌گویی آمریکاست

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه مردم انقلاب را از خودشان می دانند، گفت: ملت ایران در چهل سال گذشته در صحنه هایی که لازم بوده است حضور جدی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حضور حماسی امروز مردم تضمین کننده راهی است که ما برای انقلاب طی می‌کنیم، تصریح کرد: حضور مردم پاسخی به یاوه گویی‌ها و تحریم‌های ظالمانه‌ای است که رئیس‌جمهور آمریکا متوجه مردم کشورمان کرده است.

صفارهرندی: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در طراحی دشمن اختلال ایجاد می کند

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد راهپیمایی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: امروز یک میعاد چهل ساله‌ای است که مردم ایران در آن شرکت می کنند.

وی با اشاره به تعبیری که یکی از مخالفان جمهوری اسلامی درباره ۲۲ بهمن گفت: یکی از مخالفان جمهوری اسلامی گفته بود که راهپیمایی ۲۲ بهمن یک میتینگ سیاسی نیست، بلکه یک پیک نیک است. به نظر من برای ما ایرانی ها زمانی یک پیک نیک ملی رخ می دهد که دل های ما هر چه بیشتر به هم نزدیک می شود و احساسات دوستانه ما اوج می گیرد و طبیعتا دشمنی ها نیز افزایش می یابد، به کوری چشم دشمنان چنین روزی برای ما یک پیک نیک ملی و جشن ملی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته ما می دانیم آثار وضعی این حضور چنان است که در طراحی دشمن اختلال ایجاد می کند.

آغاز مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور رأس ساعت ۹

مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی رأس ساعت ۹ صبح در سراسر کشور و همزمان در تهران با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط کریم منصوری از قاریان ممتاز بین المللی­ و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آغاز شد.

در این جشن پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم گلباران را بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام خواهند داد و عملیات نمایش هوایی و فرود چتربازان نیروهای مسلح نیز از دیگر برنامه‌های امروز است.

حضور راهپیمایان تهرانی قبل از آغاز رسمی جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

راهپیمایان تهرانی از دقایقی قبل از شروع رسمی مراسم چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسیرهای راهپیمایی حضور بهم رساندند.

تا ساعتی دیگر مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در تهران و بیش از ۱۰۰۰ بخش شهر و شهرستان و ۱۰ هزار روستای کشور آغاز می شود. بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار محوری چهلمین فجر انقلاب اسلامی «افتخار به گذشته، امید به آینده» است.

بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلم‌بردار مراسم ۲۲ بهمن را در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد و ۳۰۰ خبرنگار خارجی و ۳ هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی (در تهران) و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار در سایر استان‌های کشور و تمامی شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی از جمله ۳۶۰ گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام‌جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم و تولیدی پوشش خبری تصویری خواهند داد.

امسال و همزمان با سراسر کشور برنامه‌های مختلفی در بیش از ۸۰ رایزنی فرهنگی در کشورهای مختلف، برپا و جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین حدود ۲۰۰ نفر میهمان از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، انگلستان، ایرلند، ونزوئلا و دیگر کشورها و از میان چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی و دانشگاهی در جمع مردم ایران در جشن‌های فجر چهلم حاضر خواهند شد.

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، سخنران رسمی مراسم ۲۲ بهمن امسال در تهران است.

گفتنی است مسیرهای ۱۲ گانه برگزاری مراسم ۲۲ بهمن در تهران به شرح زیر است:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین (علیه‌السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۳: مسجد امام هادی (علیه‌السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۴:مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۵: مسجد الجواد (علیه‌السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت امیر (علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۷: مسجد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۸: مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۹: مسجد جامع امام سجاد (علیه‌السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۱۰: مسجد امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۱۱: مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ۱۲: مسجد نظام‌مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی.

کد خبر: 995906

وب گردی

وب گردی