همه آمدند/ حضور پرشور دانشگاهیان در راهپیمایی 22 بهمن+ عکس

دانشجویان و دانشگاهیان همپای مردم در هوای سرد و بارانی امروز (22 بهمن ماه 97) در سراسر نقاط کشور، فریاد "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند تا بار دیگر دشمنان را ناامید کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، راهپیمایی 22 بهمن ماه در سال 1397 با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد و مردم با حضور گسترده و پرشور در خیابان ها، چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

دانشجویان و دانشگاهیان همپای مردم در هوای سرد و بارانی امروز (22 بهمن ماه 97) فریاد "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند تا بار دیگر دشمنان را ناامید کنند.

بسیاری از چهره های برجسته دانشگاهی کشور مانند دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه از جمله چهره های شاخص در این راهپیمایی با شکوه بودند.

دکتر علی‌اکبر ولایتی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد: آمریکایی ها ملت ما را نشناخته اند، ولی ملت ما صبورند و باسابقه فرهنگی چند ده هزار ساله از این گونه تهدیدات زیاد دیده اند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اکنون بعد از گذشت 200 سال سایه استقلال را به خود می بیند و دست استعمار غرب را قطع کرده و اختیار خود را به دست گرفته است.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران شرکت کرد و در گفت‌وگویی اختصاصی با ایسکانیوز، گفت: امروز سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. همان طور که مشاهده می کنید مردم ما از پیر و جوان با خانواده، در هوایی سرد و بارانی به خیابان ها آمده اند چون پشتیبان انقلاب‌شان بوده و هستند.

وی ادامه داد: در بین این جمعیت، دانشجویان، استادان و کارکنان در این مراسم شرکت کرده اند، به طور کلی همه اقشار حضور دارند، انقلاب برای همه است و همه پای حمایت از انقلاب‌شان ایستاده اند. وظیفه دانشجویان و دانشگاهیان این است که تلاش بیشتری داشته باشند تا تخصص و تلاش خود را افزایش داده و عمق ببخشند. ان‌شاءالله بتوانیم مسائل و مشکلاتی که پیش پای انقلاب ما ایجاد شده است را با کمک همین جوانان برطرف کنیم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه هم جزو حاضران در راهپیمایی 22 بهمن بود که به ایسکانیوز، گفت: الحمدالله در این هوای بارانی و سرد، همه مردم مخصوصا جوان ها با احساس و شور بسیاری آمده اند تا پیام خودشان را بعد از چهل سال به گوش همه قدرت های استکباری مخصوصا شیطان بزرگ اعلام کنند.

وی ادامه داد: جوانان آمده اند تا به آمریکا بگویند در تمام این چهل سال، هدف، شعار و راه‌مان یکی است و مطمئن باشید در مقابل زورگویی های شما استقامت خواهیم کرد و کوتاه نمی آییم.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در گفت‌وگو با ایسکانیوز از حضور پررنگ جوانان در راهپیمایی 22 بهمن تمجید کرد و اظهار داشت: حضور مردم ایران در این راهپیمایی، حضوری قابل توجه و چشمگیر است. از قبل نیز همین انتظار می‌رفت؛ زیرا مردم ایران در مقاطع حساس کشور، با بصیرت، بینایی و بیداردلی حس می کنند حضورشان چگونه می تواند به عنوان یک سرمایه اجتماعی به کار کشور و نظام بیاید.

وی با اشاره به وظیفه دانشجویان و جوانان ادامه داد: این حضور در هوایی بارانی به شدت شعف‌برانگیز است. جوانان، پشتوانه اصلی نهضت اسلامی بودند. در مقاطع مختلف، پشتوانه جنگ و ساخت و ساز کشور بوده و امروز هم پشتوانه عزت ملی هستند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر حاضران در راهپیمایی عظیم و باشکوه 22 بهمن بود که به ایسکانیوز، گفت: حضور امروز مردم، قاطع ترین پاسخی‌ست که ملت ایران به ترامپ داده است. این حضور نشان می دهد تحریم های اقتصادی، کار بی اثری است. بهتر است دشمنان ملت ایران در مقابل حضور این ملت، از این فشارها دست بردارند.

وی در خصوص وظیفه دانشجویان و جوانان در مقابل انقلاب اسلامی گفت: جوانان ایران باید گام دوم انقلاب را بردارند؛ گام دوم انقلاب این است که اقتصاد، صنعت، علم و فناوری متحول شود و زندگی مردم در کنار سیاست ارتقا پیدا کند.

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نقش جوانان را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: جوان ها بیش از هر قشری قدر استقلال را می دانند و غیرت استقلال طلبانه دارند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی هر چه از دست دشمن می کشد، به خاطر استقلال است. جوان این موضوع را می فهمد و پای انقلاب ایستاده است.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران هم در حاشیه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن گفت: مدعیان حقوق بشر رفتارهای دوگانه‌ای در برابر کشورها دارند. تهدیدهای دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی فقط ادعاست و مردم در همه مقاطع پشتوانه نظام بوده‌اند.

همچنین دانشگاهیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور از جمله ورامین و بندر انزلی در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند تا با رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل تجدید بیعت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 995940

وب گردی

وب گردی