ثبت نام کنکور سراسری 98 آغاز شد

ثبت نام کنکور سراسری 98 ظهر امروز، 24 بهمن 97 آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ ثبت نام کنکور سراسری سال 98 برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از امروز چهارشنبه 24 بهمن 97 آغاز شد و تا پنجشنبه 2 اسفند ماه ادامه دارد.

دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با آغاز ثبت نام امروز (24 بهمن ماه) بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.به همین منظور کلیه داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

گفتنی است کلیه داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 98 باشند.

هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و با کارت های شرکت عضو شبکه بانکی شتاب از داوطلب اخذ می شود. هزینه ثبت نام 275 هزار ریال (27 هزار و 500 تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری 12 رقمی به داوطلب داده می شود. گفتنی است در صورتی که داوطلب در گروه های آزمایشی دوم و یا سوم شرکت کند موظف است 275 هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی دوم و 275 هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی سوم پرداخت کند.

داوطلبانی که علاقه دارند در زمان انتخاب رشته (پس از اعلام نتیجه اولیه) رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی را انتخاب کنند،‌لازم است مبلغ 138 هزار ریال دیگر به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت کنند و شماره سریال 10 رقمی دریافت کنند. داوطلبانی که علاقمند به استفاده از خدمات پیامک است می تواند مبلغ 281 هزار ریال شامل 275 هزار ریال هزینه ثبت نام در گروه آزمایشی اصلی و 6 هزار ریال هزینه استفاده از خدمات پیامکی را پرداخت کند.

لازم به ذکر است کارت شرکت در آزمون سراسری سال 98 از روز 10 تیر 98 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. به همین منظور داوطلبان باید از 10 تا 12 تیر سال آینده با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. برای داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در یک، یا دو و یا سه گروه آزمایشی هستند به همان ترتیب دو یا سه کارت ورود به آزمون صادر می شود.

آزمون سراسری سال 98 در روزهای پنجشنبه و جمعه 13 و 14 تیرماه در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 به صورت کارنامه و در دهه دوم مردادماه 98 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می شوند می توانند در مهلت تعیین شده و با توجه به ظرفیت انتخاب رشته، رشته های خود را انتخاب کنند.

نتیجه نهایی کنکور سراسری 98 در نیمه دوم شهریورماه 98 اعلام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995994

وب گردی

وب گردی