طراحی سامانه ی پاندا توسط پژوهشگران دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف با طراحی سامانه ای امکان پایش جزئیات سفر دانش آموزان با سرویس مدارس را توسط والدین و مسئولین مدرسه فراهم آورده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف با طراحی سامانه ی پایش سیستم های حمل و نقل دانش آموزی، امکان رهگیری آنلاین سرویس مدارس را از طریق تلفن همراه رانندگان، فراهم آورده و اطلاعات لازم را در اختیار والدین و مسئولان مدرسه قرار می دهد.

شرکت فن‌آوران سامانه‌های رهپا یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری های پیشرفته ی دانشگاه صنعتی شریف است که در زمینه ی طراحی سامانه‌های نرم افزاری در زمینه مدیریت، پایش و ردیابی ناوگان حمل‌و‌نقل و پرسنل ادارات، سازمانها و شرکت‌ها فعالیت دارد.
پژوهشگران این مجموعه که جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند موفق به طراحی سامانه ی «پاندا» که مخفف عبارت «پایش ناوگان دانش‌آموزی» است، شده اند.


این سامانه با هدف ارتقاء سطح کیفیت خدمات سرویس‌ مدارس و با بهره‌گیری از تکنولوژیهای نو و بستر اینترنت، ابزاری کاربردی برای مدیریت ناوگان سرویس در اختیار مسئولین مدارس قرار داده و نگرانی‌های والدین در حوزه سرویس مدارس را برطرف می‌کند. همچنین با امکاناتی که در اختیار رانندگان قرار می‌دهد، در انجام وظایف خود به آن‌ها کمک می‌کند.

بنابراین پاندا با در نظر گرفتن نیاز‌ها، دغدغه‌ها و مسائل مربوط به هر سه ضلع فرآیند حمل‌ونقل دانش‌آموزی یعنی مسئولین مدرسه، والدین و رانندگان، این امر را تسهیل می‌بخشد.


همچنین این سامانه به اولیاء دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بصورت آنلاین جزئیات سفر دانش‌آموز خود را برروی تلفن همراه مشاهده نمایند. وجود پیغام‌های اطلاع‌رسانی نظیر، اطلاع لغو سفر دانش‌آموز به راننده و هشدارهای نزدیک شدن سرویس به منزل و مدرسه به والدین و همچنین امکان مسیر‌یابی آسان برای رانندگان و اطلاع تصادف یا خرابی سرویس توسط راننده به مدرسه، از امکانات کاربردی این سامانه هستند که امکان درک تجربه‌ای جدید از خدمت سرویس مدرسه را برای مسئولین مدرسه، والدین و رانندگان فراهم می‌آورد.

مسئولین مدرسه نیز علاوه بر مشاهده آنلاین موقعیت ناوگان سرویس‌ تحت پوشش خود، امکان نظارت بر عملکرد رانندگان، در دو زمینه نظم و پایش‌پذیری را خواهند داشت. در پایان هر ماه نیز، کارنامه‌ای از عملکرد رانندگان در اختیار مسئولین مدرسه قرار می‌گیرد.

مزیت سامانه‌های پاندا در مقایسه با سایر روش‌های ردیابی خودرو مانند استفاده از دستگاه‌های مکان‌یاب (GPS)
در سامانه ی پاندا به کمک تلفن همراه هوشمند رانندگان سرویس مدرسه و بدون نیاز به نصب هیچ‌گونه تجهیزات جدید بر روی خودرو و تحمیل هزینه‌های بالا بر مدارس یا رانندگان، مختصات مکانی خودرو به صورت زنده به اطلاع والدین دانش‌آموز و مسئولین مدرسه می رسد. همچنین برنامه پاندا به نحوی طراحی شده‌است که نیاز به هیچ‌گونه تعاملی از جانب راننده وجود نداشته و تمام فعالیت‌های برنامه به صورت خودکار صورت گیرند.

علاوه بر آن حفظ حریم شخصی رانندگان به عنوان یک اصل در پاندا مورد توجه قرار گرفته و لذا ایشان به صورت خودکار فقط در بازه زمانی از پیش تعیین شده توسط مدرسه رصد می‌شوند. دیگر مزیت اصلی پاندا، ایجاد ارزش افزوده بر روی داده‌های جمع آوری شده و ارائه کارنامه های عملکردی راننده در زمینه‌های نظم و پایش پذیری به مسئولین مدارس، با استفاده از داده های جمع‌آوری شده صورت می‌گیرد.

"سامانه ی درنا" محصول دیگر مجموعه ی رهپا
همچنین محصول دیگر این شرکت «درنا» نام دارد که این نام برگرفته از عبارت «دیده بان رایانشی نیروی انسانی» است.

در واقع هدف از تولید برنامه درنا ارائه ابزاری قدرتمند و کاربردی برای مدیریت و نظارت بر پرسنل یا ناوگان حمل‌و‌نقل ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها است. فرض کنید پرسنل یا ناوگان تحت اختیار شما همواره در سطح شهر یا کشور در حال ارائه خدمات به مشتریان شرکت یا سازمان شما هستند.

با استفاده از درنا استفاده کنندگان می توانید به راحتی پروژه ها را به پرسنل خود تخصیص داده و در زمان تعیین شده از حضور وی در محل پروژه مطلع شوید. همچنین به اطلاعات مفیدی از عملکرد پرسنل مانند مدت زمان حضور در محل پروژه، غیبت یا تاخیر وی در حضور در محل پروژه، و یا رضایت مشتری از عملکرد پرسنل دسترسی خواهید داشت که این سامانه با شروع سال جدید در اختیار کاربران قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995998

وب گردی

وب گردی