غفاری: نسبت دانشجو به جمعیت کشور پس از انقلاب 10 برابر شده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی، در پیشرفت‌های کشور در زمینه های دفاعی، صنعتی، پزشکی و... پیش قراول بوده و نقش تعیین کننده‌ای را ایفا کرده‌اند.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای پژوهشی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، نسبت به تمامی تغییر و تحولاتی که کشور ایران در تاریخ معاصر داشته است، یک تغییر و تحول بنیادین محسوب می شود که امسال در چهلمین سالگرد آن قرار داریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول این چهل سال، فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است؛ در این سال ها نخبگان و دانشمندان کشور در زمینه های گوناگون دستاوردهای زیادی را برای کشور به ارمغان آورده اند.

غفاری ادامه داد: اگر نگاهی به عرصه های آموزشی و پژوهشی داشته باشیم، متوجه می شویم که امروز کمتر شهری را پیدا خواهیم کرد مرکز آموزش عالی در آن فعالیت نداشته باشد؛ با توجه به آمارهای به دست آمده، در سال 1357 از هر 250 نفر 1 دانشجو وجود داشت؛ اما امروز از هر 25 نفر 1 دانشجو وجود دارد که می توان گفت رشد 10 برابری را در این زمینه داشته ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: این مجموعه عظیم دانشگاهی، به آگاهی و مهارت مطلوبی دست پیدا کرده که یک توانمندی مهم برای کشور قلمداد می شود.

وی با اشاره به اجرای عدالت آموزشی در کشور به عنوان یکی از اهداف انقلاب اسلامی اذعان داشت: انقلاب اسلامی به دنبال این بود که تمامی افراد جامعه بتوانند به طور یکسان از علم آموزی بهره مند شوند و از امکانات آموزشی استفاده کنند؛ خوشبختانه امروز با فراگیری که نظام آموزش عالی کشور داشته و با سیاست هایی که در این چهار دهه اعمال شده است، شاهد هستیم که اقشار مختلف جامعه می توانند به طور یکسان از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور استفاده کنند.

غفاری تاکید کرد: دانشگاه ها پس از انقلاب اسلامی، در پیشرفت های کشور در زمینه های دفاعی، صنعتی، پزشکی و... پیش قراول بوده اند و نقش تعیین کننده را ایفا کرده اند؛ امروز دانشگاه ها با توجه به مسئولیت پذیری اجتماعی و تعهدی که نسبت به جامعه و آرمان های انقلاب اسلامی دارند، تمامی توان خود را به کار گرفته اند که بتوانند اثر‌گذاری بیشتری در عرصه های صنعتی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996005

وب گردی

وب گردی