هجوم بیکاران دانشگاهی به دیوار وشیپور/ سوءاستفاده موسسات آموزشی برای مدرک‌فروشی

بسیاری از فارغ‌التحصیلان برای کاریابی به سایت‌های خرید‌و‌فروش مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، براساس جامعه آماری بیش از 40 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال جاری جزو بیکاران بودند. این بیکاری در سطحی چشمگیر شده است که فارغ‌التحصیلان برای اشتغال‌زایی حتی به پایگاه خرید و فروش روی آورده‌اند.

با حضور در این سایت‌ها مشاهده می کنید که چه تعداد افراد تحصیل‌کرده در رشته‌های مورد نظر به دنبال فرصتی برای دریافت پیشنهاد همکاری هستند و حاضر شدهاند به هرقیمتی که شده فعالیتشان را در این زمینه آغاز کنند.

در این میان هستند کارفرما‌هایی که از این فرصت سوءاستفاده و با حقوق کم فرد مورد‌نظر را جذب می‌کنند.

اما نکته جالب‌تر اینجاست که در این سایت‌های خرید‌وفروش بی‌واسطه برخی از موسسات آموزشی آگهی فروش مدرک را هم آگهی کرده‌اند تا کسانی که هیچ مهارت و علمی ندارند مدرک دریافت کنند.

منشاء اصلی تمام این مسائل مدرک‌گرایی و عدم مهارت‌آموزی دانشجویان است.

اخذ مدرک در فضای مجازی

بسیاری از افرادی که مدرک عالی ندارند با حضور در این موسسات سعی بر این دارند تا با اخذ مدرک فرصت شغلی مناسبی برای خود به‌دست آورند.

امروزه افرادی فرصت‌طلب با هویت‌ جعلی در فضای مجازی و با انتشار آگهی‌هایی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و یا در سایت‌های آگهی از برخی افراد تحت عناوینی مانند فروش مدارک از جمله مدرک تحصیلی، مدارک هویتی و... کلاهبرداری می‌کنند. حتی ممکن است برای موجه نشان دادن و فریب افراد، از تصاویر جعلی مدارک هم استفاده کنند.

پدیده مدرک فروشی و بیکاری

پدیده فروش «مدرک» در ایران البته کم سابقه نیست. پیش از این نیز برخی از موسسات رسمی مدعی اعطای مدرک در ازای دریافت مبالغ سنگین و گذراندن دوره های کوتاه شده‌اند. البته این پدیده در استان های دیگر هم وجود داشته و برخی از موسسات و افرادی که مرتبه شغلی بالایی داشتند اقدام به فروش مدرک کردند. این کار نمونه بارز به وجود آمدن بیکاری است که آخر ماجرا به آگهی حتی در سایت‌ها می شود.

آگهی‌ها

در تصاویر زیر آگهی‌های مختلف را مشاهده می کنید از افرادی که به دنبال ایجاد فرصت شغلی برای خود هستند و در کنار آن آگهی تعدادی موسسه برای فروش مدرک را مشاهده می کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 996052

وب گردی

وب گردی