دانشجویان انگلیسی تشنه مطالعه در خارج هستند

تحقیقات تازه صورت گرفته نشان می‌دهد که دانشجویان داخلی انگلیس، علاقه زیادی به تحصیل در خارج از این کشور دارند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، شصت و سه درصد از دانشجویان داخلی بریتانیا به دوره‌هایی که امکان تحصیل در خارج از کشور را فراهم می‌کنند، علاقمند هستند.

این اعداد و ارقام توسط «QS Enrolment Solutions» که به بررسی سالانه دانشجویان خارجی و افرادی که به مطالعه در خارج از کشور علاقه‌مند هستند می پردازد، منتشر شده است.

تحقیقات منحصر به فردی برای بررسی سالانه دانشجویان داخلی انجام شده است که در حال حاضر در سال دوم خود تلاش می‌کند تا معیارهای تصمیم‌گیری دانشجویان بریتانیا هنگام تصمیم‌گیری در مورد دانشگاه‌ها را در نظر بگیرد.

این نظرسنجی 1700 پاسخ را بین نوامبر و دسامبر 2018 دریافت کرد که اکثر پاسخ‌دهندگان بین 16-18 سال (94 درصد) داشتند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که هزینه زندگی، مهم‌ترین عامل برای دانشجویانی است که علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور هستند.

وقتی در این طرح از دانشجویان بریتانیا سوال شد که دانشجویان اتحادیه اروپا باید در دوره تحصیل در انگلستان چه میزان هزینه پرداخت کنند، تقریبا دو پنجم از پاسخ دهندگان معتقد بودند که باید همانند دانشجویان بریتانیایی باشد و 36 درصد اعلام کردند که باید بیش از متقاضیان داخلی و نه به اندازه دیگر دانشجویان خارجی، هزینه پرداخت کنند.

فقط اقلیت 16 درصدی معتقدند که دانشجویان اتحادیه اروپا باید همانند دیگر دانشجویان بین‌المللی پرداخت کنند.

یافته‌های دیگر این بررسی عبارتند از:

  • 88 درصد از دانشجویان آینده‌نگر در انگلستان معتقدند دولت باید حداقل نصف هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی را پرداخت کند.
  • دانشجویان می‌خواهند هزینه‌های تحصیل خود را برای بهبود منابع آموزشی، فرصت های شغلی، محل اقامت دانشجویان و محتوای آموزشی قرار دهند.
  • دانشجویان به دوره های 2 ساله برای دستیابی زودتر به پول و درآمد علاقه دارند و آن را با عدد 57 درصدی نشان دادند.
  • آگاهی از چارچوب آموزش عالی (TEF) بین سال‌های 2018 و 2019، از 46 درصد به 51 درصد افزایش یافته است. با این حال، سه چهارم دانشجویان ادعا می کنند که این چهارچوب به درستی برای آن توضیح داده نشده است.
  • فشار مالی دانشجویان باعث می شود که 17 درصد از پاسخ دهندگان به طور انحصاری برای دانشگاه‌های نزدیک به خانه خود درخواست و امیدوارند که در سفر و اقامت صرفه‌جویی کنند.

این تحقیق برای حفظ و تقویت سطوح استخدام دانشجویان داخلی در انگلستان، یک طرح عملی برای استخدام دانشجویان داخلی در سال جاری پیشنهاد می کند. از جمله نکات کلیدی آن شامل درخواست افزایش تمرکز بر مشارکت‌های بین‌المللی است که فرصت تحصیل در خارج از کشور را ارائه می‌دهند، به ویژه به این دلیل که انگلستان در روز 29 مارس برای ترک اتحادیه اروپا آماده می شود.

اندی نیکول مدیر عامل شرکت QS Enrolment Solutions گفت: «ما همچنان به عنوان یک شریک کلیدی همچنان نقش خود را در ارائه ایده های کلیدی و خدمات ادامه خواهیم داد. خوشحالیم که توجه بیشتری به رویکردهای راهبردی برای استخدام دانشجویان داخلی در زمانیکه تحصیلات عالی در انگلستان با موانع استراتژیک مواجه است داشته باشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 996062

وب گردی

وب گردی