ایرانی‌ها می‌گویند موضع‌گیری ترامپ علیه کشورشان برای آن‌ها مهم نیست

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران یکی از قدرتمندترین کشور‌های خاورمیانه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، روابط آمریکا و ایران در بدترین شرایط خود در سال‌های گذشته قرار دارد. در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر در این کشور شعار "مرگ بر آمریکا" سر داده شد.

خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش داد: در جریان مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مردم این کشور بار دیگر اعتراض و مخالفت خود را به آمریکا نشان دادند. بسیاری از آن‌ها می‌گویند موضع‌گیری ترامپ علیه ایران برای آن‌ها مهم نیست. شهروندان ایرانی معتقدند ترامپ فردی دیوانه و احمق است. آن‌ها معتقدند سیاست‌های آمریکا به فروپاشی نظام ایران منجر نمی‌شود.

انقلاب اسلامی را امام خمینی (ره) رهبری کرد و این انقلاب پس از بازگشت وی از تبعید در سال ۱۹۷۹ پیروز شد. اول فوریه همان سال شاه که آمریکا از آن حمایت می‌کرد، رسما سرنگون شد. سپس دانشجویان ایرانی به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و بیش از پانزده نفر از کارکنان و دیپلمات‌های آمریکایی را برای بیش از چهارصد و چهل و چهار روز گروگان گرفتند.

از آن پس روابط ایران و آمریکا بهبود نیافت. سردار جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در گفتگویی اختصاصی با سی ان ان تاکید کرد: "البته آمریکا و دیگر قدرت‌های دنیا می‌دانند درگیری با ایران جز شکست نتیجه دیگری ندارد و به همین علت آن‌ها علیه این کشور جنگ نرم، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی راه انداخته‌اند. مردم ما این موضوع را خوب می‌دانند و به همین علت در برابر آن مقاومت می‌کنند و آماده‌اند".

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و از آن پس تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرد. کاخ سفید ادعا می‌کند ایران با برنامه موشک‌های بالستیک خود، منطقه را بی‌ثبات می‌کند. ایران می‌گوید برنامه‌های موشکی‌اش برای دفاع از خود است. حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور در سخنرانی خود در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تهران برنامه موشکی خود را ادامه می‌دهد. حسن روحانی گفت: "ما برای ساخت انواع موشک‌های ضدزره، انواع موشک‌های پدافند هوایی، انواع موشک‌های زمین به هوا و زمین به زمین به اجازه کسی احتیاج نداریم."

چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران یکی از قدرتمندترین کشور‌های خاورمیانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 996063

وب گردی

وب گردی