محور تفاهم‌نامه وزارت علوم با وزارت صنعت، کارآموزی دانشجویان است

یکی از دستگاه‌هایی که وزارت علوم با آن تفاهم نامه دارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که موضوع این تفاهم نامه، کارآموزی دانشجویان و گذراندن فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری و استادان دانشگاه‌ها در صنعت است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از دستگاه‌هایی که وزارت علوم با آن تفاهم‌نامه دارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که موضوع این تفاهم نامه، کارآموزی دانشجویان و گذراندن فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری و استادان دانشگاه‌ها در صنعت است.

کارآموزی دانشجویان در صنعت از سال گذشته و حضور استادان در این حوزه اخیرا شروع شده که در راستای ایجاد انگیزه، در امتیاز‌دهی به استادانی که در حوزه صنعت حضور دارند، تغییراتی ایجاد خواهد شد که منجر می شود این جریان به خوبی پیش برود.

همچنین یک تفاهم‌نامه نیز با سازمان آموزش‌های فنی‌و‌حرفه ای برای مهارت‌افزایی دانشجویان منعقد شده که در ابتدای کار قرار دارد و انتظار می رود در سال آینده گسترش یابد.

همچنین اکثر برنامه های وزارت علوم با دانشگاه‌های خارجی، در زمینه تحقیقات مشترک انجام می شود.

دانشگاه‌ها و استادان کشور با استادان کشورهای دیگر که بیشتر استادان ایرانی شاغل در کشورهای دیگر و یا استادان تخصصی طرح های مشترک هستند، یک سری طرح هایی را با تایید هر دو طرف تعریف کرده که تامین هزینه مالی طرح توسط هر دو طرف به طور مساوی صورت می گیرد.

ارتباطات علمی با دانشگاه‌های خارجی درجهت دیپلماسی علمی است و باعث شناخت هر دو طرف از محیط های دانشگاهی و اجتماعی یکدیگر می شود، همچنین اعزام دانشجویان به فرصت های مطالعاتی موجب آشنایی دانشگاه های خارجی با توانایی و قابلیت‌های دانشجویان ما می شود.

گفته شده در تمامی جلساتی که وزارت علوم در خارج از کشور داشته است، همه دانشجویان ایرانی را به دانشجویانی دارای معلومات، استعداد و هوش بالا می شناسند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996074

وب گردی

وب گردی