اثرات سیگار روی نتایج بالینی تکنولوژی های کمک تولید مثلی

سیگار کشیدن می تواند شانس بارداری شدن مادران به کمک تکنولوژی های کمک تولید مثلی را کاهش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مراکز جدید کنترل و مهار بیماری(CDC) دریافته اند که سیگار کشیدن در سه ماه قبل از درمان با تکنولوژی های کمک تولید مثلی(ART) با افزایش احتمال قطع چرخه همراه است که نتیجه آن عدم انتقال جنین، قبل از بازیابی تخمک های تازه یا انتقال جنین های فریز شده است. ارتباط بین سیگار و نتایج بالینی ART می تواند بسیار مهم باشد.

مطالعه ای کوهورت و گذشته نگر با استفاده از داده های مربوط به سیستم ملی نظارت بر ART‌در آمریکا و مربوط به سال های 2009 تا 2013 در همه ایالات آمریکا صورت گرفت و به بررسی ارتباط بین سیگار کشیدن و نتایج بالینی تکنولوژی های کمک تولید مثلی پرداخت. در این مطالعه دکتر راکهیل و همکارانش دریافتند که طی بازه زمانی مذکور، 12 هزار سیکل ART به طور بالقوه در معرض سیگار بوده اند. هر چند سیگار کشیدن احتمال لغو سیکل تولید مثلی را افزایش داد اما ارتباط با سیار نتایج بالینی زیاد قابل توجه نبود.

از آن جایی که سیگار کشیدن ممکن است شانس باردار شدن با ART را کاهش دهد، مشاوره متخصصین و کارشناسان این زمینه با مادران در مورد اثرات احتمالی سیگار کشیدن روی نتایج احتمالی بارداری امری ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996095

وب گردی

وب گردی