صرفه جویی یک میلیارد دلاری  با استفاده از فناوری زیستی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: تولید محصولات زیستی در کشور حدود یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان آورده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین کنگره بین المللی داروسازی نوین، بیان کرد: تاکنون با توجه به فعالیت های صورت گرفته در این ستاد حدود یک میلیارد دلار از محل تولید داخل صرفه جویی ارزی شده است.

وی در خصوص ماموریت ها و اهداف ستاد ، تصریح کرد: رویکرد ما در ستاد، توسعه محور است و تمام تلاش ما این است تا با اثربخشی و کارایی بالا در تولید داروهای زیستی در داخل کشور، به کاهش ارزبری در کشور کمک کنیم.

به گفته قانعی، در حال حاضر تعداد داروهای زیست فناوری موجود در بازار جهانی ۱۴۶ قلم است و از این تعداد، ۲۲ دارو در بازار ایران موجود است که تعدادی داروی منوکلونال آنتی بادی و تعدادی هم داروی نوترکیب هستند.

وی همچنین بیان کرد: داروهای زیستی داروهایی هستند که از منابع زیستی گرفته شده باشند. واکسن، خون و فرآورده‌های آن، یاخته‌ها ، آلرژن‌ها، بافت‌های زیستی و پروتئین‌های نوترکیب‌، شناخته‌شده‌ترین انواع زیست‌داروها به شمار می‌روند.

دومین کنگره بین‌المللی داروسازی نوین که توسط مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، محورهایی چون داروسازی عمومی و اجتماعی، طب سنتی و داروهای گیاهی، فارماسیوتیکال بیوتکنولوژی، کنترل دارو و مواد افزودنی، داروهای مکمل و انرژی زا، اقتصاد و مدیریت دارویی، شیمی و شیمی دارویی، داروسازی بالینی، غذاهای درمانی و غیره داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 996116

وب گردی

وب گردی