نسل سوم سلول‌های خورشیدی در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت

پژوهشگران کشور قدم در مسیر افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با تولید محصولی نوآورانه گذاشته‌اند تا کارآمدترین راهکار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تحقق یابد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روزی دیگر با طلوع خورشید از سراوان آغاز می شود. آسمان صاف است. دیگر هیچ فردی نگران آلودگی هوا نیست. دیگر بحثی از گرم شدن کره زمین در مجامع بین المللی وجود ندارد. سال 1410 است. انرژی های تجدیدپذیر به سرعت توسعه یافته است. هر خانه ای با داشتن پنل های خورشیدی بر پشت بام انرژی مصرفی خود را تامین می کند.

تولید انرژی از خورشید مسیری که قدم نهادن در آن امیدها را برای داشتن آینده ای پاک افزون کرده است و حتی کشورهایی که بهره کمی از این منبع خدادادی برده اند در تلاش هستند تا با توسعه فناوری ها حداکثر بهره برداری را از آن داشته باشند؛ اما ما در ایران پتانسیل خوبی در این زمینه داریم.

بله تولید برق از انرژی خورشیدی یکی از منابع تأمین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است. این موضوع در سال های اخیر، مورد توجه قرار گرفته است. ایران نیز با توجه به قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب یکی از بهترین مناطق در امکان استفاده از انرژی خورشیدی است.

در راستای اهمیت این موضوع استارتاپی نوپا قدم در مسیری پرچالش؛ اما جذاب و امید بخش گذاشت تا با ایده آنها افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و کارآمدترین راهکار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تحقق یابد.

این استارتاپ اقدام به تولید سلول خورشیدی نسل سوم کرده است تا علاوه بر تبدیل انرژی نورانی به الکتریکی و تولید برق، محصولی را طراحی کند که وزن سبک و شفافیت بالایی داشته باشد. همچنین امکان استفاده از سلول خورشیدی در کاربری های متعدد را فراهم کند.

مسئول این استارتاپ درباره فعالیت های و ایده تولید این محصول بیان کرد: فعالیت بر روی سلول خورشیدی نسل سوم از سال 94 و در قالب یک پروژه دانشجویی آغاز شد. پس از طی مراحل مطالعاتی موفق به تولید این محصول شدیم. اما این تازه آغاز راه بود چرا که مراحل توسعه و تجاری سازی محصول پیش روی ما قرار داشت که در این زمینه به دانش و تجربه فراوان نیاز داشتیم.

وی یکی از گام های مفید برای استارتاپ نانو البرز در مسیر تجاری سازی را آشنایی با مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی دانست و گفت: شرکت در دوره های پیش شتابدهی این مرکز کمک بسیاری به استارتاپ ها برای آشنایی با فضای بازار، مشتریان و نیازهای آنها می کند. به علاوه مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی با این اقدام فرصت ارتباط با سرمایه گذار و ارائه محصولات به سرمایه گذار را برای تیم ها فراهم می کند که موجب ارتباط با صنایع، آشنایی با انتظارات سرمایه گذار و جذب سرمایه می شود.

این استارتاپ به عنوان یکی از تیم های شرکت کننده در دوره پیش شتابدهی مرکز فناوری همگرا معاونت علمی موفق به پیدا کردن سرمایه گذار شد و در حال حاضر نیز در حال طی کردن مسیر تجاری سازی محصول خود است. به زودی محصول این شرکت تجاری‌سازی می شود تا گامی برای ارتقای هویت ملی، قدرت سیاسی و استقلال ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996119

وب گردی

وب گردی