اعزام ۲۰۰ گروه جهادی علوم پزشکی به مناطق محروم در ایام دهه فجر

رئیس ستاد فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت با اشاره به خدمات مختلفی که گروه‌های جهادی در طول سال انجام داده‌اند از اعزام ۲۰۰ گروه جهادی در ایام دهه فجر به مناطق محروم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمدرضا فراهانی با اشاره به فعالیت گسترده گروه‌های جهادی و ستاد فعالیت‌های جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: خوشبختانه ستاد فعالیت‌های جهادی در بیش از ۹۰ درصد از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکیل شده و مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: تعداد کانون‌های جهادی دانشجویی که در حوزه خدمات سلامت فعال و خدمات جهادی ارائه می‌دهند بیش از ۲۶۹ کانون است و تعداد اردوهای جهادی برگزار شده در یکسال و نیم گذشته تا پایان شهریور سال جاری بیش از ۱۰۰۰ اردوی جهادی بوده در این اردوها بیش از یک میلیون نفر خدمات جهادی دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری اردوی جهادی به مناسبت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت جشن پیروزی انقلاب و ایام مبارک دهه فجر ۲۰۰ گروه جهادی با مشارکت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی به مناطق کم برخوردار و محروم اعزام شده و خواهند شد و تا پایان ماه بهمن ارائه خدمات سلامت انجام می شود.

فراهانی درباره حضور اساتید علوم پزشکی کشور در فعالیت‌های جهادی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های فعالیت جهادی دانشگاهیان علوم پزشکی حضور متمایز اساتید دانشگاه‌ها با تخصص‌های مختلف از جمله دندانپزشکی، مامایی، چشم پزشکی، اورتوپدی، فیزیوتراپی، داخلی و قلب است.

وی گفت: کارکنان و دانشجویان نیز در امر آموزش، پیشگیری از بیماری‌ها و موضوعات فرهنگی مشارکت گسترده‌ای در فعالیت های جهادی داشته‌اند. برآورد ما این است که در این فعالیت‌ها بیش از ۱۰ هزار جهادگر فعالیت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996125

وب گردی

وب گردی