ارائه  اولین استراتژی هوش مصنوعی پنتاگون

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا امروز اولین استراتژی خود را در رابطه با هوش مصنوعی و نگاه به استفاده از این تکنولوژی در ابزار دفاعی ارائه داده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ارتش ایالات متحده می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی (AI) را در جنگ گسترش دهد؛ اما اعلام کرده که باید فناوری را با توجه به ارزش های کشورش به کار گیرد.

پنتاگون نخستین استراتژی AI را در گزارش روز سه شنبه منتشر کرد. این برنامه خواستار سرعت بخشیدن به استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی در سرتاسر ارتش، از عملیات جمع آوری اطلاعات و پیش بینی مشکلات تعمیر و نگهداری در هواپیما و کشتیهاست.

پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده می‌خواهد تا چنین فناوری را سریعا قبل از اینکه کشورهای دیگر از مزایای تکنولوژیکی آن استفاده کنند پیش برد.

این گزارش به سلاح های خودکار اشاره دارد؛ اما با توجه به دستورالعمل نظامی سال 2012 که نیاز به کنترل انسان نیز لازم است.

ایالات متحده و روسیه شماری از کشورهایی هستند که تلاش‌های سازمان ملل متحد را برای ممنوعیت بین المللی استفاده از ربات‌های قاتل و سلاح‌های کاملا مستقل که می تواند بدون دخالت انسانی در جنگ استفاده شود، مسدود کرده اند. ایالات متحده اعلام کرد که سعی دارد آنها را تنظیم کند.

استراتژی ارائه شده توسط وزارت دفاع بر برنامه‌های فوری بیشتری متمرکز شده است؛ اما حتی برخی از آن‌ها موجب بحث‌های اخلاقی شده‌اند.

تاد پروبرت، معاون رئیس بخش اطلاعات رایتون گفت:«همه چیزهایی که مشاهده می‌کنیم در حلقه‌ای از تصمیم‌گیری انسان است. استفاده از تکنولوژی برای کمک به سرعت بخشیدن به این فرآیند است؛ اما ساختار فرماندهی که در جای خود قرار دارد را جایگزین نمی‌کند.»

سیستم های دارای هوش مصنوعی (AI) حتی با سرعتی سریعتر نسبت به انسان‌ها توانایی یادگیری تکنیک‌ها را دارند. در این برهه از پیشرفت، در کنار تمامی موارد مثبت این علم، نگرانی هایی نیز در مورد آن وجود دارد؛ بنابراین در صورت پیشرفت این سیستم ها در دهه های آینده، جوامع ممکن است کاملا متفاوت شوند.

اگر AI توانایی یادگیری خودکار را داشته باشد، بخش های شغلی که قبلا از اتوماسیون شدن ایمن بودند در معرض تهدید قرار می گیرند. حتی شغل هایی همچون وکالت، هنرمندان، طراحان سینمایی، مدیران و طراحان گرافیک در آینده ممکن است در معرض تهدید قرار گیرند؛ زیرا هوش مصنوعی هر روز فراگیرتر و پیچیده‌تر می شود.

افرادی مانند بیل گیتس، ایلان ماسک و استیو وازنیک در مورد هوش مصنوعی و حضور آن در دامنه های آنلاین بدون وجود ویژگی‌های امنیتی هشدار داده‌اند.

اریک بری نیوالفسون و دانیل راک، از ام آی تی، خاطر نشان می‌کنند که هنوز AI چندین دهه از سازگاری با محیط های کاری و توانایی خود تنظیمی دور است.

در حالت ایده آل، افزایش استفاده از AI می تواند فعالیت‌های روانی انسان را از کارهای خسته کننده آزاد کند و به کارکنان فرصت بیشتری برای انجام وظایف بالاتر بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996135

وب گردی

وب گردی