بیش از 7500 کانون در دانشگاه‌ها وجود دارد

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره رویش دانشگاهی گفت: تاکنون ۸۶ دانشگاه در این جشنواره شرکت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری هفتمین جشنواره رویش که امروز برگزار شد، گفت: یکی از عرصه‌ها و میدان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها کانون‌های فرهنگی هستند که به دلیل تنوع و تکثر در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند. ۳۲ فعالیت به صورت مشخص برای کانون‌ها تعریف شده که به آن ورود پیدا کردند و این نشان از مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های هنری، فرهنگی، مذهبی و دینی است.

غفاری اضافه کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری، اجتماعی و دینی نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ۷۵۰۰ کانون در دانشگاه‌ها داریم که بیش از ۴۰۰۰ کانون در حال حاضر فعال هستند و برای اینکه فعالیت کانون‌ها رونق و نشاط بیشتری داشته باشد این تقاضا وجود داشته هر کانون در هدف خاصی فعالیت کند، ولی ارتباط بین کانون‌ها قوت بیشتری به خود بگیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: از معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها درخواست شده که جشنواره‌های فرهنگی برگزار کنند و در سطح ملی هم نشست‌ها و جشنواره‌های بزرگی برگزار خواهد شد. جشنواره ملی رویش می‌تواند تعامل فکری را در کانون‌ها رقم بزند مقدمات برگزاری آن فراهم شده و مرحله نهایی آن بعد از مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد. تاکنون ۸۶ دانشگاه در این جشنواره مشارکت داشتند و ۱۱۳۲ اثر به مرحله ملی راه یافته است.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های دینی و مذهبی و فرهنگی گفت: در حال حاضر ۱۵۹ کانون دینی و مذهبی، ۴۹ کانون فرهنگی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996150

وب گردی

وب گردی