فولادگر: باید به مسائل آموزشی نگاه سرمایه محوری داشته باشیم

عضو کمیسیون حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، گفت: باید به جای نگاه هزینه‌ای به موضوعات آموزشی، نگاه سرمایه محوری داشته باشیم.

حمید رضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به لزوم توجه به بودجه آموزشی و کاهش این بودجه در سال آینده اظهار داشت: سقف بودجه سال آینده کشور به طور کلی کاهش پیدا کرده است به همین منظور این موضوع فقط برای بحث‌های آموزشی و پژوهشی نیست.

وی افزود: پس از مرحله اول اصلاح بودجه، بر منابع و مصارف آن تجدید‌نظر صورت گرفت؛ به همین منظور کلیه اعداد بودجه اصلاح شد و بودجه اندکی کاهش پیدا کرد. در مجموع می‌توان گفت این طور نبوده است که صرفا بودجه پژوهشی کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44، ادامه داد: در موضوعات آموزشی هیچ گاه نباید کوتاهی کنیم؛ آموزش در کشور یک اصل مبنایی و بسیار مهم است که می تواند در رشد و توسعه اثر گذار باشد، به همین دلیل بیشتر کشورهای توسعه یافته در حوزه موضوعات آموزشی سرمایه گذاری های کلانی را انجام داده اند.

فولادگر اذعان داشت: باید به جای نگاه هزینه ای به موضوعات آموزشی، نگاه سرمایه محوری داشته باشیم؛ پژوهش نیز سهم بسیار بالایی را در تولید ناخالص ملی دارد و کشورهای توسعه یافته بیشترین درصد تولید ناخالص ملی خود را به موضوعات پژوهشی اختصاص داده اند.

وی در پایان تصریح کرد: توجه به مسائل آموزشی و پژوهشی در کشورهای در حال توسعه، یک اصل محسوب می شود؛ در کمیسیون تلفیق بودجه نیز برنامه هایی را برای توجه هرچه بیشتر به موضوعات پژوهشی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 996159

وب گردی

وب گردی