700 نفر از نخبگان نسبت به تصویب CFT و پالرمو  اعتراض کردند

700 نفر از نخبگان و فعالان فرهنگی استان سمنان طی نامه‌ای خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به تصویب CFT و پالرمو اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، 700 نفر از نخبگان و فعالان فرهنگی استان سمنان طی نامه‌ای خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به تصویب CFT و پالرمو اعتراض کردند.

متن نامه خطاب به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، بدین شرح است: « مقام عظمای ولایت پس از برجام بارها سخن از تجربه تاریخی جنگ احد به میان آوردند که مسلمانان در آن روزگار جنگ برده را به دلیل خطای در محاسبه و ضعف در ایمان باختند.گویی شرایط این سال های کشور و برخی از خطاهای محاسباتی چنین خطری را گوشزد می کند. و حال با معاهده FATF مواجه هستیم. چه نیک فرمودند امام انقلاب که:« قدرت‌های بزرگ بر اساس منافع و مصالح خود، این معاهدات را آماده می‌کنند، دولت‌های همسو یا مرعوب یا همراه آن‌ها هم این کنوانسیون‌ها را در کشورهایشان تصویب می‌کنند. بعد اگر یک دولت مستقلی مثل جمهوری اسلامی پیدا شود که آن را نپذیرد، سرش می‌ریزند که آقا ۱۵۰ کشور این معاهده را قبول کرده‌اند، شما چطور قبول نمی‌کنید؟»

حضرات آیات و آقایان محترم؛

تجریه چهل ساله انقلاب با رویکرد مقاومت در مقابل زیاده خواهی سردمداران کفر و استکبار خصوصا تجربه برجام نشان دهنده این است که تنها راه علاج کشور در این روزها، تکیه به توانایی های داخلی است و امضاء معاهدات بدون پشتوانه ای مانند برجام هسته ای و FATF تنها کشور را سالهای بیشتری معطل نگه میدارد و اذعان داریم بدون عزم راسخ مسئولین برای حل مشکلات مردم، گره ای از گره های کشور را باز نمی شود.

1- اینک که مسئله CFT و پالرمو در دستور کار آن مجمع محترم قرار گرفته است با توجه به تحلیل دست اندرکاران مستقیم این امور همانند وزیر محترم امور خارجه که در تاریخ 15 مهر97 در صحن علنی مجلس اشاره کردند: « نه بنده و نه رئیس جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم با پیوستن به لایحه عدم حمایت مالی از تروریسم، مشکلات ما حل خواهدشد»، عقل سلیم حکم می‌کند باید مراقب بود دشمنان خواسته های خود را در قالب اینگونه تمهیدات به ملت انقلابی ما تحمیل نکنند. بر این اساس ما نخبگان، فعالان فرهنگی، دانشجویان و طلاب استان سمنان خواستار عدم تصویب این معاهده در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم.

2- در حالی که کشور سالهاست درگیر شدیدترین و بی رحمانه ترین تحریم های بشری قرار دارد، نیروهای مختلف با دور زدن این تحریم ها نیازهای اساسی کشور را تامین می نمایند که پیوستن به این کنوانسیون و پذیرش تعهدات آن، اشراف و سیطره اطلاعاتی دشمنان را بر شریان‌های بانکی و اقتصادی کشور فراهم می‌کند و زیان‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر فراوانی را بر کشور تحمیل می‌کند که از جمله اصلی ترین این نیاز ها، نیاز به مواد اولیه صنایع، دارو و غذا می باشد که پیوستن به این کنوانسیون ها کشور را دچار مشکلات بسیاری می نماید.

3- مطلب مهم دیگری که ما و شما می دانیم، تعریفی است که کنوانسیون CFT از تروریسم دارد که به واسطه این تعریف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بخش‌های دفاعی و گروه های مقاومت جزء گروه های تروریستی قرار می گیرند و دیگر نظام بانکی ما قادر به تعامل با این ارگان ها نخواهد بودو این مطلب می تواند در مدت کوتاهی خسارتهای جبران ناپذیری به کشور وارد نماید.

4- گفته می‌شود که می‌توان با حق تحفظ به این دو کنوانسیون پیوست و از ضرر‌های حتمی آن‌ها جلوگیری به عمل آورد ولی اگر شرط مذکور منطبق بر کنوانسیون وین ۱۹۶۹ نباشد و کشور‌های دیگر به آن اعتراض کنند در موارد اختلافی متن کنوانسیون مبنای عمل خواهد بود و نه شرط گذاشته شده! نکته جالب توجه این است که در بسیاری از مواردی که کشور‌ها به این کنوانسیون‌ها ملحق شده‌اند، کشور‌های دیگر به حق شرط آنان ایراد گرفته و بیان کرده‌اند که حق شرط را قبول نمی‌کنند.

در انتها، باید این نکته را متذکر شویم که مسئولین محترم تمامی جوانب امر را بسنجند تا خدایی ناکرده این معاهده مانند توافقهای پیش از این سبب بعضی خسارتها به کشور نگردد و همچنین طبق فرمایشات امامین انقلاب نگاه به مردم و مستضعفین را که صاحبان حقیقی این نظام هستند دستور کار خود قرار دهند، چه در ارائه خدمات و چه در پیشبرد اهداف حاکمیتی خود چراکه از ابتدای انقلاب تا امروز که چهلمین سالگرد پیروزی آن را جشن می‌گیریم تنها و تنها مردم پای کار انقلاب بودند و هستند و تکیه بیش از این به دشمنان کشور، تنها خود دولتمردان را ضعیف می کند، چراکه مردم مانند گذشته و حتی بیشتر از آن پای کار انقلاب ایستاده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996164

وب گردی

وب گردی