آزمون های EPT دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از استانداردترین آزمون های زبان کشور است

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزمون زبان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از استانداردترین آزمون های زبان در کشور است.

دکتر بهروز طهماسب کاظمی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص آزمون های زبان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: می توان گفت که آزمون زبان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از استانداردترین آزمون های زبان در کشور است.

وی ادامه داد: این آزمون ها، طراحان سوال بسیار مجربی دارد، اما داوطلبان باید بتوانند روش صحیح درس خواندن را برای آمادگی در این آزمون ها یاد بگیرند و بر اساس استانداردهای موجود، دانش لازم را در راستای موفقیت بیشتر در این آزمون ها کسب کنند.

طهماسب کاظمی تصریح کرد: اعتراضاتی که به آزمون های EPT دانشگاه آزاد اسلامی می شود به دلیل پایین بودن کیفیت نیست بلکه ناظر بر کیفیت بالا و مطابقت این آزمون ها با استانداردهای بین المللی است.

وی افزود: ما معتقدیم اگر بخواهیم با تناسب آزمون، دارایی های دانشی یا توانمندی زبانی دانشجویان دکتری را مقایسه کنیم، می توانیم اعتراف کنیم که آزمون زبان فعلی با متوسط دانش زبانی دانشجویان دکتری کشور برابری می کند.

طهماسب کاظمی در ادامه گفت: عده خاصی از داوطلبان دانشجویان دوره دکتری در بسیاری از دانشگاه ها، دانش زبان کافی برای استفاده از متون علمی در مقطع دکتری را ندارند؛ دراین راستا باید آموزش های لازم را ببینند و زبان انگلیسی خود را تقویت کنند تا بتوانند آزمون خود را با موفقیت بگذرانند.

وی بیان کرد: درسال های اخیر، چندین حوزه وجود داشته است که به صورت خاص براساس یک استاندارد به روز نشده طراحی شده بود، ما آن ها را نیز با استانداردهای خاص دنیا تطبیق داده ایم،‌همچنین اصلاحات لازم در آن ها صورت گرفته است.

طهماسب کاظمی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر می توانیم بدون اغراق بگوییم که آزمون های زبان مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بهترین آزمون های زبانی است که در کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996168

وب گردی

وب گردی