آب سالم و عاری از آلودگی در دسترس روستاییان قرار گرفت

دسترسی به آب سالم برای مصارف مدارس ، نانوایی ها و منازل روستایی با استفاده از فناوری های نوین توسط یک شرکت دانش بنیان صنعتی ممکن شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش بنیان صنعتی با استفاده از حمایت معاونت علمی توانست پکیچ هایی برای استفاده مدارس ، منازل و نانوایی های روستایی طراحی کند تا آب آشامیدنی و مصرفی آنها را عاری از هرگونه آلودگی آهن، منگنز، آرسنیک و سولفید هیدروژن در دسترس آنها قرار دهد.

مرتضی غلامی مدیرعامل شرکت شیمی گستر محیط زیست ضمن اشاره به این موضوع که تامین آب اجتماعات کوچک همیشه یکی ازدغدغه های اساسی شرکت های آب و فاضلاب کشوری بوده است بیان کرد : با طراحی این پکیج ها توانسته ایم آب سالم را در مناطق روستایی تامین کنیم و از راه فروش پکیج های مختلف درآمد زایی خوبی نیز داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه این شرکت در پارک علم و فناوری گلستان مستقر است گفت : برنامه ریزی‌هایی برای صادرات محصولات دانش بنیان این شرکت انجام شده و در نظر داریم تا با توسعه تولید این محصولات اقدام به صادرات آنها به کشورهایی همچون عراق و آسیای میانه داشته باشیم.

غلامی همچنین به حمایت معاونت علمی از تولیدات دانش بنیان این شرکت اشاره کرد و گفت : ما با دریافت تسهیلات از سوی معاونت علمی برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم تا تولید محصولات دانش بنیان خود را در حوزه تصفیه آب گسترش دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : این شرکت در زمینه تولید آب با استاندارد آشامیدنی مورد تایید شرکت های آبفا فعال بوده و تا کنون توانسته به عنوان نخستین شرکت تخصصی تصفیه صنعتی آب آشامیدنی در استان های شمال کشور و به عنوان پیمانکار شرکت های آبفا و آبفار به خدمت مشغول باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان صنعتی اظهار کرد : این شرکت مجری تخصصی پروژه های تصفیه آب و فاضلاب صنعتی و نیمه صنعتی، با زمینه تخصصی فعالیت حذف آهن، منگنز، آرسنیک و سولفید هیدروژن از آب آشامیدنی و هم چنین مجری تخصصی مدیریت سبز و تصفیه آب و بازچرخانی پساب دانشگاه ها و توسعه روش‌های حذف آلاینده‌ها با تکنولوژی‌های نوین به فعالیت است .

انتهای پیام/

کد خبر: 996182

وب گردی

وب گردی