اسرائیل در سطح راهبردی در سوریه در برابر ایران موفق نبوده‌ است

یکی از استراتژیست‌های نظامی رژیم صهیونیستی می‌گوید تل‌آویو در سوریه نتوانسته در برابر ایران به موفقیت راهبردی دست پیدا کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «عاموس گلعاد» از برجسته‌ترین نظامیان سابق رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت تل‌آویو در سطح راهبردی نتوانسته در سوریه در برابر ایران بایستد.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، گلعاد که از استراتژیست‌های نظامی شناخته‌شده و رئیس سابق اداره امور سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است، در نشستی در «هرتزلیا» گفت: «در سطح تاکتیکی و عملیاتی، حملاتی که به ایرانی‌ها صورت گرفته، قدرتمند بوده است. اما در سطح راهبردی، موفق نیستیم.»

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این بارها مدعی شده است که تل‌آویو توانسته از آنچه او «استقرار نظامی ایران در سوریه» می‌خواند، جلوگیری کند.

گلعاد در عین تمجید از حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه، گفت: «ما نتوانسته‌ای ایرانی‌ها را متقاعد کنیم که منابع خود را برای استقرار در بلندی‌های جولان هزینه نکنند.»

این مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی این ادعا را نیز که روسیه قادر است نیروهای ایرانی را از سوریه خارج کند، نادرست خواند.

وی گفت: «افسانه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه روس‌ها قادرند ایرانی‌ها را از سوریه خارج کنند. من به عنوان کسی ده‌ها سال با هر دو طرف سر و کار داشته‌ام، می‌گویم این [تصور] درست نیست.»

گلعاد تأکید کرد که تل‌آویو باید روابط خود را با مسکو حفظ کند، اما در عین حال باید بداند که روسیه نه امکانات خارج کردن ایران در سوریه را دارد و نه احتمالا به دنبال چنین کاری است، چراکه تهران و مسکو با هم در سوریه همکاری دارند.

این ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی گفت هرچند در حال حاضر روابط میان تل‌آویو و مسکو، خوب است، اما در صورت بروز حوادثی مشابه سقوط هواپیمای روس هنگام حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، ممکن است این رابطه به سرعت رو به وخامت رود.

در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی بارها به بهانه مقابله با حضور نظامی ایران در سوریه، مناطق مختلفی در سوریه را هدف حمله قرار داده است. نتانیاهو اخیرا رسما مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته و مدعی شده است که تل‌آویو از انتقال موشک‌های نقطه‌زن ایرانی به حزب‌الله لبنان جلوگیری کرده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996202

وب گردی

وب گردی