سوچی میزبان اجلاس سه جانبه

قرار است روز پنج شنبه شهر سوچی یک بار دیگر میزبان اجلاس سه جانبه روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران درمورد آینده سوریه باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روسای روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه، برای چهارمین بار در نشست سه جانبه سوچی برای گفت و گو درمورد آینده سوریه دیدار خواهند کرد.

انتظار می رود روسای سه کشور ضامن، پس از این نشست بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه، مبارزه مشترک با تروریسم و تداوم همکاری در چارچوب توافق حاصل در نشست آستانه تاکید کنند.

موضوعات اصلی این نشست را افزایش درگیری‌ها در ادلب، روند خروج سربازان آمریکایی از سوریه و تشکیل کمیسیون تدوین قانون اساسی این کشور تشکیل می دهد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در حاشیه این نشست با «حسن روحانی » و «رجب طیب اردوغان»، روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به طور جداگانه دیدار و گفت و گو کند.

انتهای پیام /

گفتنی است رهبران سه کشور مذکور آخرین بار روز 7 سپتامبر سال گذشته در تهران دیدار کردند. محور این نشست سه جانبه وضعیت مناطق کاهش تنش در ادلب بود. در نشست تهران درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای اعلام آتش بس در ادلب جهت محافظت از جان 4 میلیون نفر از ساکنان این منطقه در برابر حملات رژیم بشار اسد توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

به دنبال آن اردوغان با همتای روسی خود در 17 سپتامبر 2018 در سوچی دیدار کرده و توافقنامه ای جهت برقراری آتش بس در ادلب به امضای آنان رسید. در چارچوب این توافقنامه مخالفان مسلح از مناطق مشخص شده تسلیحات سنگین خود را خارج کرده، آرامش نسبی در منطقه برقرار و بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه شان آغاز شد. اما بعد از مدتی کوتاه، حملات نیروهای رژیم بشار اسد و تروریست‌های خارجی مورد حمایت ایران به مناطق مسکونی مجددا آغاز شد.

کد خبر: 996218

وب گردی

وب گردی