بیانیه موسسه صلح زیبا در واکنش به شهادت  پاسداران و مدافعان امنیت

مؤسسه صلح زیبا در واکنش به شهادت ۲۷ تن از هموطنان بیانیه منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) در واکنش به شهادت ۲۷ تن از پاسداران و مدافعان امنیت بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

تنها پس از گذشت یک روز از برگزاری بزرگترین رفراندوم جهان، دشمنان آزادی و مردم سالاری؛ بار دیگر به وسیله متحدان منطقه ای و گروهک‌های تروریستی، دست به اقدامی بزدلانه زدند.

پیام مؤسسه صلح زیبا می‌افزاید: سلب حیات از انسان‌هایی که در جهت برقراری صلح راهی محل خدمت شبانه بودند تا آرامش هموطنانشان را تامین کنند هرگز برای انتحاریون اعتبار و عزتی کسب نمی‌کند و آنها و بزرگانشان را در نگاه مردم قدرشناس و متمدن ایران عزیز بیش از پیش خوار می‌کند. بدون شک قتل و خشونت محصول تفکرات ناسالم و اهریمنی برآمده از بطن تروریسم دولتی است.

ایران اسلامی که در طول تاریخ همواره در کانون تهدید و ترور توانسته حق امنیت را که از بدهی‌ترین حقوق انسان‌ها است، برای ملت و سرزمین خود به شایستگی تامین نماید، شایسته‌ تقدیر است و هیچ گروه یا کشوری نمی‌تواند این مولفه مهم زندگی شایسته را که از جمله اصول موثر در حکمرانی شایسته است مخدوش نماید. اعمالی از این دست، این مطالبه جدی ملت بزرگ ایران از سازمان‌هایی که شفافیت در تامین مالی تروریسم را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در ریشه کنی آن می‌دانند؛ مضاعف می‌نماید.

مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیام خود آورده است: سوال اینجاست که چگونه گروهک‌های تروریستی با هماهنگی دولت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بر خلاف همه هنجارهای عرفی و قانونی با بی‌شرمی، قطعنامه‌های مصوب ۲۲۵۳ و ۲۲۹۹ را نقض می‌کند، اما تاکنون تامین‌کننده مالی آنها که آشکارا و پنهان تامین‌کننده تفکرات خشن و مسبب جنگ‌های خونین در منطقه است مورد تحریم و توبیخ سازمان‌های عریض و طویل بین‌المللی قرار نمی‌گیرد؟

بارها و در اطلاعیه‌های سایر موسسات مستقل حقوق بشری به صراحت بیان‌شده است که سازمان ملل متحد به عنوان یک سازمان بی‌طرف‌ بین‌المللی کارکرد‌ خود را از دست‌ داده و تبدیل به یک فیلتر برای سرپوش گذاشتن بر تروریسم‌ دولتی شده است.

مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(موسسه صلح زیبا)، شهادت مظلومانه پاسداران و مدافعان حقیقی حقوق بشر و حافظان امنیت و آرامش و انسان دوستی را صمیمانه به محضر رهبری معظم انقلاب اسلامی، ملت بزرگ و امتحان داده روزهای سخت ایران اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض می‌کند و آمادگی خود را جهت ارائه سازوکار حقوقی مناسب جهت تحت تعقیب قرار دادن عاملین اصلی اینگونه جنایات اعلام می دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996252

وب گردی

وب گردی